Raport "Rok w wyszukiwarce 2021 B2B" pokazuje, co interesowało użytkowników oraz które tendencje mogą wykorzystać przedsiębiorcy i marketerzy. Trendy pokazują, że w niektórych sferach życia próbujemy wrócić do dawnych przyzwyczajeń, w innych natomiast wyrobiliśmy zupełnie nowe nawyki.
I tak w Polsce aż o 400 proc. r/r wzrosło wyszukiwanie w Google hasła "kiedy otwarte restauracje". Bardzo dużą popularnością cieszyły się spotkania online - 70 proc. częściej r/r globalnie wyszukiwana była fraza związane z hasłem “gry ze znajomymi”, jak np. “gry online ze znajomymi”
Coś nowego
“Miejsce z ogródkiem blisko mnie”, czy "bilety do zoo" to hasła, które również cieszyły się olbrzymią popularnością. Aż o 500 proc. zyskało na popularności globalnie hasło “w teatrach teraz” w okresie od sierpnia do października w porównaniu z analogicznym okresem z roku poprzedniego. O 50 proc. częściej r/r w Polsce wyszukiwane było hasło “wodny plac zabaw”.
Wielu z nas zapragnęło w tym czasie nauczyć się czegoś nowego - aż o 50 proc. r/r globalnie wzrosło zainteresowanie hasłem “malowanie dla początkujących”.
Czas na zmiany
Zamknięci w domach uznaliśmy, że to najwyższy czas, aby zrobić remont mieszkania. Hasło "tanie pomysły na małą łazienkę" zyskało na popularności aż o 400 proc. r/r., a o 100 proc. r/r wzrosło zainteresowanie hasłem "pomysły na urządzenie podwórka".
Ponadto zapragnęliśmy żyć bardziej eko. O 100 proc. r/r wzrosły globalne wyszukiwania hasła "ładowanie pojazdów elektrycznych", a o 70 proc. r/r w Polsce zyskały na popularności wyszukiwania wyszukiwań w Polsce z frazą "…do fotowoltaiki".