Nowy trend w sprzedaży bezpośredniej. Phygital marketing czyli połączenie świata online i offline.

2022-01-17 12:44
Mrosław Luboń
Autor: PSSB.PL Mrosław Luboń

Pandemia koronawirusa spowodowała wiele zmian w branży sprzedaży bezpośredniej. Brak możliwości spotkań przyczynił się do wzrostu sprzedaży internetowej. Jedną z głównych wartości branży jest relacyjność budowana przez kontakt bezpośredni konsultanta z klientem. Branża stoi przed wyzwaniem połączenia sprzedaży w świecie online i offline, zachowując fundament modelu biznesowego – budowanie relacji międzyludzkich.

Pojawił się nowy trend – phygital marketing – połączenie słów „physical” i „digital” czyli świata offline i online. Jego założeniem są przede wszystkim równomierne działania sprzedażowe i marketingowe na obu tych płaszczyznach. To jeszcze większy zwrot w stronę klienta, który mimo nieustającej obecności w sieci, nadal potrzebuje doświadczania zakupu na żywo.

Drożyzna w sklepach i na bazarach. W 2022 najbardziej ma drożeć mięso

Pomimo tego, że pojęcie wydaje się być nowe, sam proces stosowany jest od dłuższego czasu w branży sprzedaży bezpośredniej. Firmy coraz bardziej skupiają się na dostosowaniu procesu sprzedaży do potrzeb klienta. Przykładem tego jest chociażby technologiczna koncentracja na UX i IU (doświadczenie użytkownika i interfejs użytkownika). Właśnie to doświadczenie użytkownika stało się priorytetem. Musi być: pozytywne, znaczące, dające nadzieję, potwierdzające nadzieję i zwiększające ją.

Phygital marketing przyczyni się do zwiększenia sprzedaży, wzrostu poziomu zaangażowania konsultantów, a także zwiększonej liczby klientów, którzy zostaną z firmą i jej produktami na dłużej – wszystko to za sprawą budowania relacji w sferze online i offline.

Tańczące z promocjami 11.01.2022

- Przyglądając się zmianom, jakie zachodzą w zachowaniach konsumentów, staramy się jako branża szybko na nie reagować. Sukces może zostać osiągnięty jedynie w momencie, gdy potrafimy być elastyczni i dostosowywać się do zmieniającej się sytuacji. Phygital marketing to odpowiedź na pytanie jak zmaksymalizować sprzedaż w podwójnej rzeczywistości świata online i offline. Fundamentem naszej branży jest przede wszystkim relacyjność. To właśnie ta wartość wyróżnia nas spośród innych sektorów gospodarczych. Pandemia koronawirusa SARS-Cov-2 niejako wymusiła na konsultantach i partnerach rozwój działalności w strefie online, z czym poradzili sobie bardzo dobrze. Z perspektywy czasu patrząc, to przejście było potrzebne i na pewno zostanie z nami na dłużej - mówi Mirosław Luboń z Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.

Obniżka VAT zabije małe sklepy. Ludzie ruszą na zakupy do dyskontów, którym łatwiej obniżać ceny

PSSB – Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej działa od 1994 roku i grupuje kilkadziesiąt przedsiębiorstw prowadzących sprzedaż bezpośrednią na terenie Polski oraz firmy spoza branży. Ich łączny udział w rynku przekracza 65 proc.

Sonda
Często robisz zakupy przez internet?
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Najnowsze