Ruszają największe wyprzedaże
Połowa wakacji już za nami. Sierpień to miesiąc, kiedy większość Polaków jest już po urlopie i zaczyna pomału myśleć o powrocie do obowiązków szkolnych. Rodzice, a także sami nastolatkowie, poszukują nowych ubrań, butów, plecaków, zeszytów oraz elektroniki. Wszystko po to, by jak najlepiej przygotować się do pierwszego dzwonka w szkole. Czy w tym roku 1-go września uczniowie wrócą do szkolnych ławek? Na to pytanie niestety teraz nikt nie umie odpowiedzieć, ale jak pokazały ostatnie miesiące nauka zdalna jest możliwa, trzeba jednak dobrze się do niej przygotować.
Popularny czas „back to school” to także dla wielu firm okres wytężonej pracy. W sierpniu ruszają największe wyprzedaże, z których Polacy chętnie korzystają. Jak wynika z raportu KPMG „Zakupy Polaków na wyprzedażach” aż 62% z nas czeka na promocje cenowe. Duży ruch w sklepach jest m.in. spowodowany przez „back to school”.
Sprzęt do nauki zdalnej poszukiwany
- Dla naszej branży lipiec to jeden z najsłabszych miesięcy w roku. Większość z nas jest na wakacjach i nie myśli o zakupach elektroniki. Dlatego zawsze przygotowujemy się na akcję „back to school”, kiedy rzeczywiście sprzedaż mocno rośnie. Taki trend utrzymuje się aż do jesieni. W zeszłym roku wzrosty sprzedaży odnotowaliśmy zarówno w sklepach stacjonarnych jak i w sklepie internetowym. Jestem przekonana, że w tym roku również ta tendencja utrzyma się. Na pewno duża część naszych klientów będzie poszukiwać sprzętu do nauki i pracy zdalnej, by już teraz przygotować się na ewentualne obostrzenia - komentuje Karolina Pietz-Drapińska, dyrektor marketingu i PR Grupy Komputronik.
ZOBACZ TAKŻE: Matura 2020. Gdzie najlepiej studiować? Ranking najlepszych miast na studia
Akcja „back to school” w Komputronik
Na podstawie analizy własnych danych Komputronik przygotował listę najchętniej kupowanych produktów podczas ubiegłorocznego powrotu do szkoły. W czołówce znalazły się:
Komputery i komponenty
Laptopy
Aplikacje biurowe - MS Office 365
Drukarki i akcesoria do druku
Routery
Smartfony
Akcesoria do sprzątania
- Wyraźnie widać, że klienci poszukują przede wszystkim sprzętu do pracy i nauki, w tym tej zdalnej. Myślę, że konsumenci są coraz bardziej świadomi i chcą być gotowi na każdą ewentualność. Już w połowie sierpnia wystartujemy z nową kampanią, w której klienci znajdą najpotrzebniejsze urządzenia i rozwiązania do nauki, a także będą mogli odebrać vouchery na kolejne zakupy - dodaje Karolina Pietz-Drapińska
Z okazji akcji „back to school” klienci Komputronik będą mogli skorzystać również z darmowych poradników, z których dowiedzą się m.in. jaki sprzęt jest najlepszy do nauki, jak przygotować dziecko do szkoły, czy jaki sprzęt wybrać do nauki zdalnej, a także usług dodatkowych takich jak zakupy na raty, konfiguracja i personalizacja sprzętu, wydłużona gwarancja beztroski oraz serwis sprzętu.