To wydarzenie zamyka operację zakupu serwisu Hulu przez Walt Disney Company. Już w 2019 roku Comcast ogłosił plan sprzedaży swoich 33 procent udziałów w platformie. Ostateczna cena za te akcje zostanie ustalona na podstawie wyceny i sama transakcja prawdopodobnie potrwa jeszcze przez przyszły rok.
Comcast, będący wcześniej dostawcą programów takich jak „Saturday Night Live” i „The Voice” dla Hulu, przeszedł do promocji swojej własnej platformy streamingowej, Peacock. W związku z tym w wrześniu ogłosił przyspieszenie negocjacji w sprawie sprzedaży pozostałych akcji Hulu Disneyowi. Wcześniej Comcast i Disney uzgodnili, że Comcast może wymusić na Disneyu zakup jego udziałów na początku przyszłego roku. Niemniej jednak, Disney, będąc właścicielem pozostałych udziałów, już wcześniej kontrolował firmę, co sprawiło, że nie chciał inwestować dodatkowych środków w tę transakcję.
Oferta programowa Hulu
Disney przejął kontrolę nad Hulu w wyniku zakupu aktywów 21st Century Fox w 2019 roku. Nabycie akcji Comcast w Hulu po godziwej wartości rynkowej zostanie przeprowadzone w celu zrealizowania założeń Disney w zakresie usług streamingowych, jak wyjaśniono w oświadczeniu firmy.
Hulu jest platformą posiadającą około 48 milionów abonentów i oferuje programy z różnych tradycyjnych stacji, takich jak ABC, FX, Fox, a także treści oryginalne. Disney ogłosił wcześniej w tym roku, że treści dostępne na Hulu będą udostępniane również abonentom swojej usługi Disney+ w Stanach Zjednoczonych. Hulu pozostanie samodzielnym produktem, oferując dostęp bez reklam za 18 dolarów oraz opcję z reklamami za 8 dolarów.