Uważaj na sklepowych parkingach. Za wycieraczką znajdziesz fałszywy mandat

i

Autor: ARKADIUSZ ZIOLEK/East News Uważaj na sklepowych parkingach. Za wycieraczką znajdziesz fałszywy mandat

Parkingi

Dyskonty atakują klientów mandatami za parkowanie! Czy to legalne?

2024-03-16 9:57

Problem parkowania przed dyskontami i parkingami znany jest od lat. Klienci skarżą się na niejasne zasady parkowania i problemy z reklamacją. Teraz pojawiają się fałszywe wezwania do zapłaty. Problem zgłasza firma APCOA Parking Polska, która jest operatorem wielu parkingów pod popularnymi marketami spożywczymi – pisze serwis dlahandlu.pl.

Fałszywe mandaty za parkowanie pod marketami

Największą firmą zarządzającą parkingami w miastach i strefami płatnego parkowania oraz parkingami przy szpitalach, biurowcach, hotelach i centrach handlowych jest spółka APCOA Parking Polska. Firma alarmuje o pojawianiu się fałszywych wezwań do zapłaty. Okazuje się, że na parkingach oszuści wystawiają fałszywe wezwania do zapłaty za brak ważnego biletu parkingowego. APCOA już zgłosiła proceder do organów ścigania.

Jak rozpoznać fałszywy mandat za parkowanie?

Jak podaje dlahandlu.pl - na fałszywych wezwaniach do zapłaty podawany jest inny numer rachunku bankowego, nie należący do APCOA, który służy do wyłudzenia pieniędzy. Numer konta na prawdziwym wezwaniu do zapłaty na pozycjach od trzeciej do czternastej to: 1140 1010 4289. Każde wezwanie ma swój unikatowy numer, a numer rejestracyjny samochodu, data i godzina, nigdy nie są wpisywane ręcznie, tylko są drukowane. Na wezwaniu do zapłaty wystawianym przez służby kontrolne APCOA, widnieje QR kod przekierowujący do strony internetowej, na której można zapoznać się ze szczegółami sprawy. Można na niej zobaczyć numer wezwania, zdjęcia wykonane przez kontrolera, powód nałożenia opłaty dodatkowej oraz złożyć reklamację lub opłacić wezwanie do zapłaty. W ten sposób możemy sprawdzić czy wezwanie do zapłaty jest legalne. Co ważne, kontrolerzy APCOA nie pobierają opłat dodatkowych, ich płatność może być dokonana tylko w formie elektronicznej.

Rośnie liczba skarg na parkingi przy marketach

Oprócz fałszywych kontrolerów klienci marketów i dyskontów narzekają na praktyki operatorów parkingów przysklepowych. Rośnie liczba kierowanych do UOKiK. Jak podaje dlahandlu, w 2020 r. było 128 skarg a w 2023 aż 377. Klienci najczęściej zgłaszają problemy z reklamacją, niejasne zasady pobierania opłat i kwestię opłat dodatkowych.

QUIZ PRL: Jak dobrze pamiętasz PRL?

Pytanie 1 z 10
Ściany peerelowskich komisariatów były pomalowane farbami:
TAŃCZĄCE Z PROMOCJAMI 14 III 2024

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze