Poczta Polska po raz kolejny zapobiegła przestępstwu, którego ofiarą miała paść starsza klientka. Podejrzenia pracowników poczty wzbudziło jej zachowanie: chciała nadać w placówce pocztowej przekaz błyskawiczny na znaczną kwotę, a po kilku pytaniach okazało się, że klientka nie bardzo wie, komu ze swojej rodziny miałaby te pieniądze przekazać. Dzięki działaniu pocztowców uratowała oszczędności swojego życia. Miała na kopercie napisane imię i nazwisko adresata. Po interwencji policji okazało się, że ta padła ofiarą oszustwa „na policjanta”.
Komendant miejski policji w Zielonej Górze, zaprosił do siebie pracowników, którzy zapobiegli oszustwu. Podziękował im za czujność i właściwą postawę, a ich przełożonemu pogratulował tak niezawodnego zespołu. W dowód wdzięczności wręczył zaproszonym pamiątkowe upominki i listy gratulacyjne. Wydarzenie zostało odnotowane na stronie internetowej komendy policji.
ZOBACZ: 14. emerytury. ZUS ma złe wiadomości dla emerytów!
- Chciałbym podkreślić, iż jest to kolejny udaremniony przypadek na terenie naszego Regionu Sieci. Myślę, że jest to także efekt bardzo dobrej współpracy z Komendą Wojewódzką Policji w Gorzowie Wielkopolskim, której przedstawicie służb prewencyjnych pojawiają się na spotkaniach z naczelnikami, aby przedstawić aktualne zagrożenia związane z oszustwami. Jestem bardzo dumny z pracowników, którzy oprócz profesjonalnej obsługi klienta są wyczuleni na tego typu zagrożenia – powiedział Michał Kuściński, dyrektor RS Poczty Polskiej Gorzów Wlkp.
Poczta Polska od lat przestrzega klientów przed popularnymi i bardziej wyrafinowanymi metodami oszustów, zaś pracowników uczy, jak rozpoznawać takie sytuacje i jak właściwie na nie reagować. W 2015 roku z inicjatywy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych Poczta dystrybuowała specjalne materiały, które trafiły do starszych osób. Były plakaty oraz ulotki informujące o działaniach przestępców. Ostrzegały przed kradzieżami „na wnuczka” i „na policjanta”.
Z kolei w maju br. pocztowcy w województwie lubelskim uchronili seniora przed oszustwem metodą „na policjanta”. Przestępca próbował doprowadzić do przelania pieniędzy z konta klienta pod pozorem przekonania go, że istnieje zagrożenie trzymania ich na obecnym rachunku. Pracownicy Poczty udzielili pomocy seniorowi już po zakończeniu godzin urzędowania placówki.