Facebook wie o nas wszystko i sprzedaje tę wiedzę za duże pieniądze

2016-08-25 14:49

Kredyty, nałogi, wielkość i wartość domu, śluby, rozwody, liczba dzieci, ulubione perfumy – lista informacji, które zbiera o nas Facebook jest bardzo długa, dotyczą one niemal wszystkich obszarów naszego życia. Portal zarabia na nich miliony.

Największy serwis społecznościowy na świecie jest darmowy, a skoro przynosi miliardy dolarów zysku, to nie trudno zgadnąć, że te pieniądze biorą się przede wszystkim z reklam.

Reklamodawcy oczekują natomiast od Facebooka jak najbardziej dokładnych informacji o użytkownikach. Skuteczna reklama musi bowiem trafiać nie tylko w nasze  zainteresowania, ale również w bieżące potrzeby. Dlatego też za każdym razem, gdy logujemy się na Facebooku, serwis gromadzi bardzo dużo informacji o naszej aktywności – i to zarówno tej dotyczącej serwisu, jak i innych stron internetowych.

Czytaj również: „Facebook Mafia”: miliarderzy wspięli się na szczyt dzięki FB [GALERIA]

Z raportu opublikowanego przez Washington Post wynika, że  Facebook widzi dane z każdej strony, którą przegląda użytkownik, jeśli jest jednocześnie zalogowany w serwisie. To pozwala na zdobycie szczegółowych informacji np. o tym, że naszą pasją są motocykle, a nie samochody, czy też o tym, że interesuje nas w szczególności Azja, określone marki odzieżowe oraz konkretny zapach perfum.

Do tego należy dodać informacje, które zbiera o nas FB nawet wtedy, gdy nie jesteśmy zalogowani  – przekazujemy je klikając „lubię to”. 

Lista informacji, które zbiera Facebook jest długa i  składa się aż z 98 pozycji. Podstawowe dane pozwalają na ogólne określenie tego, kim jest użytkownik. Pod uwagę brane są m.in.: miejsce przebywania, wiek, płeć, język,  wykształcenie i poziom dochodu. Dla Facebooka ważne są też informacje o tym, gdzie mieszkasz (dom/mieszkanie), ile metrów ma twój dom, i w którym roku go wybudowano.

Zobacz także: Facebook nie płacił podatków? Ściga go amerykańska skarbówka

Portal zbiera też dane dotyczące naszego miejsca pracy, branży, pozycji zawodowej. Interesujące są dla niego również nasze zainteresowania, relacje z otoczeniem (związki, kontakty z rodziną, to, czy mieszkamy w rodzinnym mieście czy miejscowości) itd.

Z punktu widzenia reklamodawców FB interesujące są również dane dotyczące naszych zainteresowań, ulubionych produktów, ale także tego, czy i jak często pijemy alkohol oraz czy mamy kredyt.

Źródło: next.gazeta.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze