Firma

i

Autor: Canva

Firmy rodzinne dobre na trudne czasy

2020-05-22 16:15

Szacuje się, że w Polsce jest około 220 tys. firm rodzinnych, Najbardziej rozpoznawalne marki rodzinne to Grycan, Black Red White oraz Solaris Tuż za nimi uplasowały się Komputronik i Koral. Takie informacje przynosi ogólnopolskie badanie, przeprowadzone na zlecenie Fundacji Firmy Rodzinne.

Ważny rodzinny wizerunek

Dla 57% Polaków informacja, że dany produkt lub usługa pochodzą od firmy rodzinnej jest wyraźną zachętą do zakupu. A zatem – w interesie samych przedsiębiorców jest pokazanie swojej rodzinności – mówi Konrad Bugiera, ekspert ds. PR i komunikacji.

Warto zwrócić uwagę, że firmy, które kupiły spółki od polskich rodzinnych przedsiębiorców - nowi właściciele – wcale nie odcinają się od rodzinnego rodowodu ich marek – uważają, że to kapitał mający jednak dużą wartość historyczną i wizerunkową, choć trudny do wyceny.

Potrzebne wsparcie klientów

Teraz to szczególnie ważna cecha, ponieważ od decyzji zakupowych Polaków często będzie zależało „być czy nie być” wielu przedsiębiorstw. Polskie firmy rodzinne – małe i duże – bez zaplecza, jakie mają ich zachodni konkurenci, w tym międzynarodowe korporacje – potrzebują teraz wsparcia klientów i mądrych zakupów.

W efekcie rozkręcającego się właśnie kryzysu gospodarczego, Polacy w najbliższych miesiącach zarobią znacząco mniej niż w ostatnich latach, więc tym bardziej rozważnie będą podejmować decyzje o tym, gdzie i u kogo wydadzą swoje pieniądze – dodaje Konrad Bugiera

Warto szukać produktów ze znakiem  „Drzewko” Firma Rodzinna, który pomaga  odróżnić produkty rodzinne od pozostałych, a przy tym symbolizuje wartości wyznawane przez posługujących się symbolem „Drzewka” przedsiębiorców takie jak: : tradycja, uczciwość i odpowiedzialność na pokolenia.

Zwolnienie z ZUS, dotacje, pożyczki, świadczenia postojowe – wszystkie elementy tarczy antykryzysowej są ważne. Natomiast na pewno nie wystarczą, by polskie firmy się utrzymały w dłuższym czasie. Przetrwanie przedsiębiorstw może zapewnić tylko sprzedaż ich produktów i usług. Nawet najlepszy program pomocowy nie zastąpi przychodów ze sprzedaży, a już na pewno nie na dłuższą metę. Dlatego tak ważne jest, by Polacy kupowali produkty dostarczane przez firmy rodzinne.

Wszystko mija, Covid też! Ważne jest, abyśmy mieli komu sprzedawać i od kogo kupować, utrzymując funkcjonowanie naszych firm – zwraca uwagę Katarzyna Gierczak Grupińska, prezes Fundacji Firmy Rodzinne i współwłaścicielka firmy rodzinnej z branży obróbki metali.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze