Po zdobyciu pozycji lidera wśród operatorów dalekobieżnych połączeń autobusowych w Europie, FlixBus wprowadza swój model biznesowy do Stanów Zjednoczonych. Na wczorajszej konferencji w Los Angeles ogłosił, że 31 maja 2018 roku zielone autobusy wyruszą na amerykańskie drogi między takimi miastami jak Los Angeles, San Francisco, Las Vegas, San Diego czy Phoenix. Z końcem roku operator planuje 1000 codziennych połączeń w USA.
Sprawdź koniecznie: Koniec dantejskich scen przed wejściem do busa. Będzie rezerwacja miejsc
- Nasz model biznesowy odmienił sposób, w jaki ludzie postrzegają i wykorzystują autobusy w Europie. Jesteśmy podekscytowani, że możemy zaprezentować nasz unikalny system również w Stanach Zjednoczonych – powiedział André Schwämmlein, założyciel i dyrektor generalny FlixMobility – Podróż powinna być prosta i dostępna dla wszystkich. Wykorzystujemy technologię, aby zapewnić pasażerom możliwie najlepsze wrażenia z podróżowania - dodaje.
W początkowej fazie uruchomienia w USA, FlixBus zaoferuje 180 połączeń między takimi miastami jak Los Angeles, San Francisco, Las Vegas czy San Diego, które będą obsługiwane przez regionalnych partnerów autobusowych, m.in. Transportation Charter Services.
Zobacz też: Ruszył konkurs PLL LOT i Mastercard. Do wygrania bilety do USA i pieniądze na wyjazd
– FlixBus zapewnia firmom takim jak TCS nowe możliwości biznesowe i cieszymy się na możliwość wspólnego rozwoju poprzez to partnerstwo. Jest to inteligentny sposób działania, który ostatecznie przynosi korzyści klientowi – powiedział Terry Fischer, prezes Transportation Charter Services (TCS), jeden z pierwszych amerykańskich partnerów FlixBus z siedzibą w Orange w Kalifornii.
W Europie FlixBus współpracuje obecnie z 300 partnerami autobusowymi, w tym z 17 w Polsce. Model biznesowy FlixBusa zakłada, że po jego stronie leży zarządzanie technologią, biletami, obsługą klienta, planowaniem sieci, marketingiem i sprzedażą, a lokalni partnerzy odpowiadają za codzienną eksploatację autobusów.
Dalsza ekspansja w Europie
Tymczasem FlixMobility planuje w tym roku rozszerzyć europejską ofertę o 30 proc. do 350 000 połączeń dziennie. Oprócz rozbudowy sieci krajowych w Polsce, Chorwacji i Czechach, FlixBus koncentruje się na połączeniach pomiędzy głównymi miastami w Europie Zachodniej i Wschodniej.
Europejscy podróżni mogą się także spodziewać większych częstotliwości między stolicami Europy, np. Paryżem i Londynem oraz Warszawą i Berlinem, a także nowych wakacyjnych destynacji, m.in. do Chorwacji, gdzie z Polski można się już dostać dzięki bezpośredniemu połączeniu z Krakowa do Zagrzebia. Na dojrzałych rynkach, w Niemczech i Francji, FlixBus planuje także rozwijać strategię przewozów na lotnisko oraz testować autobusy elektryczne.