Osoby starsze, które muszą coś załatwić na poczcie mogą od dziś czuć się bardziej bezpiecznie i komfortowo. Od poniedziałku do piątku przez dwie godziny dziennie między 10-12 placówki Poczty Polskiej będą dostępne tylko dla seniorów mających więcej niż 60 lat.
Bez bezpośredniego kontaktu
Firma, dbając o bezpieczeństwo klientów, stosuje się do wszystkich rygorów sanitarnych, które mają ograniczyć rozprzestrzenianie się koronawirusa. W 5800 placówkach Poczty Polskiej zainstalowano przesłony, które oddzielają klientów od obsługi. W trosce o bezpieczeństwo klientów wprowadzono także wiele zmian - np. bezdotykowe procedury doręczania listów poleconych, a listy polecone bez potwierdzenia odbioru i bez Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru (EPO) mogą być doręczane do skrzynki pocztowej adresata bez konieczności składania przez niego specjalnego wniosku. Listonosze oraz pracownicy obsługi klienta na bieżąco otrzymują maseczki, jednorazowe rękawiczki lub środki do dezynfekcji. Poza tym klienci mogą odbierać paczki doręczane przez kuriera przy użyciu kodu PIN otrzymanego w wiadomości SMS lub email. Aby skorzystać z tej usługi wystarczy, że nadawca przekaże numer telefonu lub adres e-mail adresata, a Poczta Polska przed doręczeniem przesyłki – na wskazany kanał kontaktu – przekaże 6 cyfrowy kod. Przy odbiorze przesyłki wystarczy, że klient poda prawidłowy PIN, a kurier pozostawi przesyłkę odbiorcy. Dodatkowo z powodu pandemii wprowadzono stałe zmiany pracowników, tak by w razie choroby zapewnić ciągłość świadczonych usług.
Przeczytaj także: Wróciły godziny dla seniorów. Kto skorzysta? W jakich sklepach można zrobić zakupy"?
Pracownicy chronieni
Poczta dba też o bezpieczeństwo swoich pracowników. W sortowniach i wszystkich innych miejscach, gdzie na jednej zmianie pracuje dużo osób codziennie mierzona jest temperatura pracowników. Dodatkowo, choć nie jest wymagane, przeprowadzono dotychczas 315 dezynfekcji pomieszczeń w sortowniach i będą one. kontynuowane, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo pracującym w nich osobom. – Zachowanie najwyższych standardów bezpieczeństwa sanitarnego jest obecnie priorytetem dla Poczty Polskiej. Oprócz dostosowywania się do wszelkich zmian prawnych wprowadziliśmy wiele dodatkowych procedur, które mają na celu zmniejszenie ryzyka zakażenia koronawirusem, przy jednoczesnym zachowaniu ciągłości świadczenia usług. Bezpieczeństwo klientów i pracowników jest najważniejsze i jeśli zachodzi taka potrzeba nie wahamy się, aby zamykać tymczasowo placówkę i obsługiwać w niej klientów dopiero po przeprowadzonej dezynfekcji – podkreśla Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej.