Zaaranżuj idealny ogród!

i

Autor: materiały prasowe Kanada

Greenery – innowacyjne rozwiązanie dla branży ogrodniczej

2017-07-02 17:33

Greenery to nowy kanał dystrybucji roślin będący połączeniem tradycyjnych targów z zakupami poprzez platformę internetową w kanale B2B. Ruszy już za 2 miesiące. Będzie towarzyszył prestiżowej branżowej wystawie „Zieleń to życie", która odbędzie się w Warszawie w dniach 31.08-02.09 br. w jednej z hal EXPO XXI przy Prądzyńskiego12/14.

Greenery - nowoczesna platforma sprzedaży roślin, która funkcjonuje w kanale B2B - ułatwia i upraszcza współpracę pomiędzy producentami roślin ozdobnych i owocowych z odbiorcami hurtowymi. Stanowi połączenie dwóch elementów, czyli odbywających się na żywo targów roślin oraz platformy sprzedażowej online. Będzie uzupełnieniem brakującego kanału dystrybucji, którego branży ogrodniczej bardzo do tej pory brakowało.

Targi albo wizyta w szkółce
Żeby lepiej zrozumieć, jak ważne jest nowe rozwiązanie, warto wiedzieć, jak obecnie odbywa się sprzedaż roślin ozdobnych i owocowych ze szkółek.
- Centra i sklepy ogrodnicze, a także firmy architektury krajobrazu mają dwie możliwości kupowania roślin – tlumaczy Marzena Bartosiewicz, pomysłodawczyni platformy Greenery. - Mogą oglądać wyprodukowany w szkółkach materiał na wystawach w czasie tradycyjnych targów. Wtedy widzą jednak tylko kompozycję z roślin, natomiast nie mają dostępu do pełnych informacji o wszystkich parametrach prezentowanych próbek. Co najwyżej mogą dopytać szkółkarzy albo dostać od nich ofertę, jednak bez szczegółowego opisu i bez zdjęć. Zatem potencjalni klienci dopiero po powrocie do domu zastanawiają się, porównują kilkanaście ofert, których zresztą dokładnie już nie pamiętają i ewentualnie zamawiają towar. Zanim zamówienie zostanie zrealizowane przez szkółkę, mija czasami sporo czasu, a rośliny są bardzo wrażliwe i nie docierają do odbiorcy hurtowego już takie świeże. Druga opcja to możliwość bezpośredniej wizyty w gospodarstwie szkółkarskim, ale jeśli hurtownik nie zdecyduje się od razu na złożenie zamówienia, czas dostawy się wydłuża, a towar też kupuje trochę w ciemno, bo bez zdjęć.

Zalety nowego kanału dystrybucyjnego
Skorzystanie z systemu Greenery, który łączy producentów, (czyli szkółki roślin ozdobnych i owocowych) z centrami i sklepami ogrodniczymi oraz firmami architektury krajobrazu pozwala wyeliminować wady obu metod. Dzięki Greenery właściciele centrów ogrodniczych mają możliwość podjęcia decyzji o zakupie w momencie obejrzenia towaru. Mogą wybrać dobrej jakości materiał roślinny z szerokiej oferty szkółek w jednym miejscu, przy minimum formalności. System zapewnia im otrzymanie roślin takiej samej jakości jak eksponowane próbki. Dodatkowo platforma na bieżąco informuje o wartości i ilości zamówienia oraz jego objętości, w przeliczeniu na wózki CC (minimum danej pozycji to ilość roślin, jaka mieści się na półce wózka CC).
To nie koniec korzyści. Greenery oferuje producentom i hurtownikom rozwiązanie problemów wynikających z minimum logistycznego. Obecnie centra ogrodnicze muszą zamawiać i przechowywać duże partie roślin, bo po sezonie producenci niechętnie wysyłają im niewielkie ilości roślin. Powód ? Koszty logistyczne przekraczają wartość zamówienia. Nowy kanał dystrybucji pozwala na częstsze zakupy mniejszych partii towaru w spokojniejszych sprzedażowo miesiącach.

Jak działa nowa platforma sprzedażowa - krok po kroku
* Greenery organizuje targi, wyznacza ich termin, zaprasza kupujących oraz przygotowuje ofertę i wystawę roślin
* producent, który chce zaprezentować swoje rośliny w programie podpisuje umowę z Greenery
* producent deklaruje ilość, jakość i asortyment oferowanych roślin oraz dostarcza próbki zaakceptowanych partii do wyznaczonego miejsca na targach
* centrum ogrodnicze rejestruje się w systemie Greenery, uczestniczy w targach (na żywo lub poprzez stronę internetową), następnie składa zamówienie i wybiera któryś z zaproponowanych terminów odbioru
* Greenery realizuje zamówienia złożone na targach, kontroluje jakość roślin i monitoruje płatności
* po targach producent dostarcza zamówiony towar do centrum logistycznego Greenery
* centrum ogrodnicze odbiera zamówienie bezpośrednio w Greenery lub korzysta z transportu zewnętrznego

Korzyści dla producentów roślin
•nowy, wygodny kanał dystrybucji,
•możliwość zaprezentowania roślin w najkorzystniejszej fazie wegetacji (dotyczy to zwłaszcza roślin ozdobnych z kwiatów) szerokiej rzeszy klientów
•możliwość częstszych zakupów mniejszych partii towaru (rozwiązanie problemów wynikających z minimum logistycznego),
•uproszczenie formalności – wielu klientów, ale Greenery jako zewnętrzny operator wystawia producentowi jedną fakturę
* informacje o wysokości sprzedaży i poziomie cen, a także jakości wystawianych roślin na tle konkurencji
• wpływ na kreowanie trendów poprzez prezentowanie nowości na sesjach targowych.

Korzyści dla odbiorców hurtowych
•szeroka oferta dobrej jakości roślin eksponowana cyklicznie w jednym miejscu – docelowo 10-12 edycji rocznie,
• możliwość zakupu roślin on-line na podstawie zdjęć rzeczywistych partii roślin w razie niemożności uczestniczenia w targach –
•decyzja o zakupie podejmowana nie tylko na podstawie obejrzenia próbki, ale też szczegółowych informacji o parametrach i cenie
•natychmiastowa informacja o wartości zamówienia i objętości, przeliczonej na wózki CC,
•uproszczenie formalności- wielu dostawców, ale Greenery jako zewnętrzny operator wystawia jedną fakturę
•gwarancja jakości- taka sama jak na targach
•możliwość poznania trendów i nowości w branży.
- Misją projektu Greenery jest podniesienie poziomu satysfakcji wszystkich klientów branży ogrodniczej, poprzez oferowanie szerokiego asortymentu wysokiej jakości roślin, kreowanie trendów oraz sprawność logistyczną przekładającą się na wzrost sprzedaży Nowa platforma dedykowana jest do polskiego ogrodniczego rynku, zarówno do dużych, jak i małych firm. Podobne rozwiązania doskonale sprawdzają się za granicą. W naszym kraju to nadal brakujący kanał dystrybucji, a branża ogrodnicza w Polsce ma ogromny potencjał. Nasz projekt pomoże w pełni go wykorzystać. – podsumowuje Marzena Bartosiewicz .

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze