Tegoroczna reklama świąteczna Tesco wywołała w Wielkiej Brytanii sporo zamieszania. Wszystko przez... świętego Mikołaja! Ten nie może dowieźć na czas prezentów, ponieważ został poddany kwarantannie. Gdy wszyscy tracą nadzieję, że w tym roku nie dostaną wymarzonych prezentów, wówczas Mikołaj pokazuje covidowy paszport z pozytywnym wynikiem zaszczepienia. Właśnie z tego powodu w internecie wylała się na Mikołaja i na Tesco fala hejtu, a do tamtejszego Urzędu Standardów Reklamy wpłynęło ponad 1500 skarg.
i
Autor: Pixabay.comWizyta św. Mikołaja na rzeszowskim Rynku. Będzie rozdawał prezenty! Można się już zgłaszać
Reklama „This Christmas, Nothing's Stopping Us”, przygotowana została przez agencję kreatywną BBH. Kontrowersje budzi pokazany w niej święty Mikołaj okazujący na lotnisku tzw. paszport Covidowy w trakcie kontroli granicznej. Na oficjalnym kanale YouTube Tesco ponad 30 tysięcy osób kliknęło, że nie podoba im się opublikowane wideo. - Zdecydowana większość skarżących twierdzi, że reklama jest przymusowa i zachęca do dyskryminacji medycznej ze względu na status zaszczepienia - napisał na Twitterze brytyjski Urząd ds. Standardów Reklamy (Advertising Standards Authority).
We’ve seen lots of comments in our feed about Tesco’s Christmas ad. We can confirm we’ve received over 1,500 complaints about it. We’re currently carefully assessing the complaints to establish whether there are any grounds to take further action.— ASA (@ASA_UK) November 15, 2021
Świąteczna kampania Tesco otrzymała ponad 1500 skarg, co czyni ją najczęściej zaskarżaną reklamą w Wielkiej Brytanii. Dyrektorka ds. klientów Tesco, Alessandra Bellini, wyjaśniła, że za każdym razem, gdy detalista tworzy kampanie, chce mieć pewność, że oddaje w nich to, „jak naprawdę czuje się naród”.
Sonda
Czy lubisz Święta Bożego Narodzenia?
To już koniec. Tesco zamyka ostatni sklep w Szczecinie
Rozwijamy nasz serwis dzięki wyświetlaniu reklam.
Blokując reklamy, nie pozwalasz nam tworzyć wartościowych treści.