Pieniądze

i

Autor: Shutterstock

Ile komitety wyborcze wydały na spoty telewizyjne? Najwięcej zapłacił za nie PiS

2018-10-23 12:37

W okresie kampanii wyborczej większość komitetów wyborczych inwestuje w spoty telewizyjne. Na końcu kampanii wyborcy już niekiedy mają nawet dość kandydatów na prezydentów miast czy radnych, bo widzą ich wizerunki wszędzie: na plakatach, w spotach telewizyjnych. Nie jest tajemnicą, że przygotowanie i emisja takich spotów nie jest tania. Ile w tych wyborach na ten cel wydały komitety?

Okazuje się, że na spoty w telewizji w czasie kampanii wyborczej do samorządu najwięcej wydał komitet wyborczy Prawa i Sprawiedliwości. Z danych cennikowych Nielsen Audience Measurement wynika, że KW PiS przeznaczył na spoty w telewizji 2,55 mln zł. Były one emitowane w TVP 1, TVP Info, Polsacie i należącym do Grupy TVN i Discovery Polska NTL Radomsko.

KW Wolność w Samorządzie wydał na wyborcze spoty telewizyjne 726,4 tys. zł (spoty w Polsacie, Polsat News), KW Koalicja Obywatelska - 331,1 tys. zł (Polsat, TVN), KW Jacek Wojciechowicz Akcja Warszawa - 201,3 tys. zł (TVN 24), KW PSL - 115 tys. zł (TVP 1, TVP Info, TVN 24), KW Z Dutkiewiczem dla Dolnego Śląska - 22,7 tys. zł (TVN 24), a KW Wolni i Solidarni - 3,3 tys. zł (TVS).


Źródło: press.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze