Na pomysł stworzenia perfum o zapachu Warszawy wpadł Jan Ewoud Vos, znawca perfum oraz dyrektor artystyczny luksusowej marki Puredistance. Zainspirowały go do tego stołeczne ulice, historia miasta, jego mieszkańcy, a także samo brzmienie i konstrukcja słowa.
Jak pachnie Warszawa?
– Zarówno sam zapach, jak i flakon symbolizuje pewne cechy Warszawy, jej mieszkańców i historii. Przede wszystkim chodzi o siłę, dlatego perfumy utrzymują się na skórze długo, gorące serca mieszkańców, dlatego perfumy są bogate i ciepłe, a opakowanie w kolorach złota, eleganckiej szarości i szlachetnej zieleni przywołuje na myśl bogactwo, wyrafinowanie, historię i architekturę tego miasta – powiedział w rozmowie z „Newsweekiem" Vos.
W nucie głowy perfum można wyczuć m.in. grejfrut i liście fiołka, w nucie serca jaśmin, janowiec hiszpański, absolut i masło irysowe, zaś w nucie bazy paczulę, wetiwer i styraks.
Czytaj też: Historia wielkich marek. Jak Coco Chanel zbudowała swoje imperium
Warszawa jest kobietą?
Swoje skojarzenia z Warszawą twórca zapachu zawarł w specjalnym filmie, na którym widzimy stołeczną starówkę, plac Piłsudskiego, warszawianki, a to wszystko zaprezentowane w oprawie muzyki Fryderyka Chopina.
Jan Ewoud Vos podkreśla, że do powstania zapachu przyczyniły się m.in. warszawskie kobiety, chodzące po mieście z wysoko podniesionymi głowami, a zwłaszcza Stanisława Missala, którą znawca perfum postrzega jako wyjątkowo elegancką, a jednocześnie ciepłą i rodzinną osobę.
Most między historią i nowoczesnością
Zapach ma być również połączeniem starych czasów z nowoczesnością. Nawiązuje do tego m.in. jego opakowanie. Perfumy zamknięto w długim, czarnym flakonie, zakończonym złotą nakrętką, który umieszczono w eleganckim pudełku, wyścielonym błyszczącym materiałem w butelkowym kolorze, nawiązującym do dachów Starego Miasta.
Sprawdź także: Za 10 lat Warszawa będzie jednym z najbogatszych miast w Europie!
Droga przyjemność
Perfumy przez rok będą dostępne w sprzedaży tylko w warszawskich perfumeriach Quality. Koszt perfum o pojemności 60 ml to 1095 zł. Ci którzy chcą się przekonać, jak pachnie Warszawa według marki Puredistance, mogą także nabyć próbkę 0,5 ml za 24 zł. Po roku zapach, ma trafić także do 30 innych krajów. Docelowo perfumy mają być dostępne w trzech rozmiarach: 17,5 ml, 60 ml i 100 ml, a ich cena ma wynosić od 700 do 1200 zł.
Źrodła: naszemiasto.pl, „Newsweek", rmf.fm