Boeing 737-800 spala około 5 ton paliwa na 1000 km. Nim przeleci z Warszawy do Londynu, spali 8 ton paliwa. Boeing 367 spala 2,5 tony paliwa na godzinę. Jeszcze inne dane mówią, że Boeing 767 ważący 185 ton spala w pierwszej godzinie lotu 8 ton, potem 6 ton, aż przy pełnej prędkości i na wysokości przelotowej 4 tony na godzinę. To także daje średnią 5 ton na 1000 km.
Ile paliwa zużywa Boeing 787 Dreamliner?
Oczywiście, spalanie to nie wszystko. Ważne, ile samolot przewozi pasażerów. Boeing 737-800 zabiera do 235 osób, Boeing 367 - do 202 osób, a Boeing 767 może przewieźć do 375 pasażerów. Wszystkich przebija Boeing 787 Dreamliner, który zabiera do 330 pasażerów i spala mniej o 20% niż standardowy samolot.
Ważne są również dane, jak często trzeba serwisować samolot, wymieniać części. Tutaj także Boeing 787 ma szansę stać się liderem. Rocznie utrzymanie w technicznej doskonałości Dreamlinera jest o 8 mln dolarów tańsze niż Boeinga 767. Na przeglądach technicznych oszczędza się w stosunku do podobnych innych samolotów 30%. Jeszcze więcej samolot zaoszczędzi na siebie po 15 latach, gdy inne samoloty stają się z racji wieku bardzo drogie w utrzymaniu - Boeing 787 nadal ma być na chodzie...