Innowacyjny ciągnik na gaz

2018-03-06 14:51

Ciągnik zasilany metanem to wynalazek na miarę XXI wieku. Ta konstrukcja to wielki krok na drodze do rozpowszechnienia paliw alternatywnych. Bardzo wydajny i trwały, pozwala też obniżyć koszty eksploatacji nawet o 30 procent.

Powstanie tego nowatorskiego ciągnika zawdzięczamy marce New Holland Agriculture. W wyobrażeniu marki rolnictwo przyszłości jest całkowicie niezależne energetycznie, a gospodarstwo rolne nie tylko wytwarza artykuły spożywcze, ale i biomasę potrzebną do wytwarzania energii niezbędnej do zasilania ciągników oraz innych maszyn rolniczych. Taka przyszłość pod znakiem samowystarczalności jest dostępna już dziś, dzięki zaawansowanej technologii i wizji New Holland. - Nowy, koncepcyjny ciągnik zasilany metanem to najnowsze osiągnięcie New Holland w pogoni za zrównoważoną i wydajną technologią tworzoną poprzez innowacyjność. Przełomowy silnik tego modelu cechuje się taką samą wydajnością i trwałością, jak jego standardowe odpowiedniki, ale oferuje znacznie niższe koszty eksploatacji. Łączy w sobie paliwa alternatywne i zaawansowaną technologię w celu utworzenia niezbędnego ogniwa, które dzięki wykorzystaniu energii z produktów i odpadów, zamyka koło wyjątkowego cyklu w Gospodarstwie Niezależnym Energetycznie™ - mówi Carlo Lambro, prezydent marki New Holland Agriculture. W ramach swojej strategii Clean Energy Leader (Lidera Czystej Energii) New Holland pokonuje granice innowacyjności w kwestiach czystej energii już od przeszło dekady.

Przekraczanie granic innowacyjności, by utorować drogę alternatywnym paliwom

W 2013 roku, marka New Holland zaprezentowała pierwszy prototyp ciągnika zasilanego metanem, który był dalej rozwijany oraz testowany przez klientów. Nowy koncepcyjny T6 Methane Power zbudowany został na bazie poprzednich prototypów i jest znacznie bardziej zaawansowany technologicznie. Posiada zespół napędowy, wykorzystujący bardzo wydajną technologię spalania, która została specjalnie zaprojektowana do zastosowań rolniczych przez firmę FPT Industrial, markę CNH Industrial, która jest pionierem w dziedzinie silników zasilanych gazem już od ponad 20 lat. Sześciocylindrowy silnik NEF posiadam moc 180 hp i moment obrotowy wynoszący 740 Nm – to takie same wartości, jak w standardowym silniku zasilanym olejem napędowym. Silnik posiada też taką samą trwałość i odstępy pomiędzy przeglądami przy niższych o 30 proc. wydatkach na eksploatację. Innowacyjna budowa zbiornika, wykorzystująca konstrukcję rurową z wieloma warstwami kompozytów, daje niezależność na cały dzień. Zespół napędowy pracuje cicho, ponieważ poziom hałasu został zmniejszony nawet do 3 dBA. To przekłada się na niemal 50% redukcję hałasu podczas jazdy.

Pożytki dla środowiska

W warunkach terenowych ciągnik zasilany metanem cechuje się mniejszą o co najmniej 10% emisją CO2 oraz 80% redukcją ogólnej emisji w porównaniu z tradycyjnymi silnikami wysokoprężnymi. Niemal zerowa emisje CO2 osiągamy, gdy ciągnik zasilany jest biometanem, wytworzonym z pozostałości po poprzednich uprawach i odpadach hodowlanych w gospodarstwie. Jest doskonale dostosowany do gospodarstw, działających na zasadzie Gospodarstwa Niezależnego Energetycznie™ i produkujących w komorze fermentacyjnej własny biometan potrzebny do ogrzewania budynków i zasilania maszyn. Produkty uboczne takiej fermentacji zużywa się jako nawozy naturalne na polach. W komorze tej można umieszczać m.in. specjalne rośliny energetyczne, odpady pochodzenia zwierzęcego, spożywczego i po poprzednich uprawach.

Stylowy wygląd

Maska, przednie i tylne błotniki oraz zbiornik paliwa tworzą harmonijny i stylowy wygląd ciągnika. Panoramiczne szyby zapewniają widoczność w zakresie 360 stopni, a dach w formie kopuły wykonany jest ze szkła płaskiego i zintegrowany został z systemem Rolnictwa Precyzyjnego (anteną do odbioru sygnałów GPS, GLONASS). Operator ma nieprzesłonięty widok na ładowacz czołowy, co ułatwia mu wszelkie prace. Wnętrze kabiny oferuje niczym niezakłócone środowisko pracy, ze wszystkimi elementami sterowania wkomponowanymi w podłokietnik oraz interaktywnym ekranem na podsufitce, umożliwiającym sterowanie dodatkowymi parametrami pracy. Zespół wyświetlacza montowany razem z kołem kierowniczym przemieszcza się wraz z kierownicą, gdy ta jest podnoszona lub obniżana. To wszystko po to, by dostosować położenie elementów obsługi do operatora, poprawić komfort i ergonomię.

Więcej informacji można znaleźć w witrynie internetowej www.newholland.com oraz www.cnhindustrial.com

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze