Izera w Katowicach. Prototyp samochodu zadebiutuje na targach 4 Design Days w MCK

i

Autor: mat. prasowe

Elektromobilność

Izera w końcu powstanie? Trwają rozmowy z dostawcami

2024-02-12 6:56

Projekt został ukończony w 40 proc. Po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń spółka będzie gotowa do rozpoczęcia procesu inwestycyjnego – zapewniają przedstawiciele ElectroMobility Poland, która odpowiada za powstanie polskiego elektryka Izera. I już rozpoczęła prace inżynieryjne. Spółka ElectroMobility Poland otrzymała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dotyczących zakładu, który produkować ma samochody elektryczne marki Izera.

Odejście od aut spalinowych w 2035 roku wymusi na branży zmiany

Projekt Izera, prowadzony przez ElectroMobility Poland, zakończył już drugi etap prac projektowych we współpracy ze swoimi głównymi partnerami – firmą Geely oraz studiem projektowym Pininfarina, które w przeszłości tworzył najbardziej znane marki na świecie, m.in. Maserati, Alfa Romeo czy Lotusa. 

Co oznacza ukończenie projektu w 40%. M.in. to: że  zakończono prace nad projektem stylistycznym pierwszego modelu – SUVa, rozpoczęto prace nad procesem homologacyjnym auta, zamknięto pełną specyfikację techniczną samochodu i wszystkich kluczowych celów technicznych. Co więcej, zakończono także prace nad projektem budowalnym nowej fabryki. Na tym etapie potwierdzono wszystkie założenia projektu, zarówno techniczne, jak i biznesowe. Obecnie trwa przetarg na wybór generalnego wykonawcy fabryki w Jaworznie, który zakończy się w tym miesiącu. Na początku marca ElectroMobility Poland planuje podpisać umowę ramową z wybraną firmą. Co ważne, prezydent Dąbrowy Górniczej wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy fabryki samochodów elektrycznych Izera w Jaworznie.

Jednym z kluczowych elementów pozwalających na realizowanie dalszych etapów prac jest podpisanie umów na rozwój koncepcji technicznej dla kluczowych pięciu komponentów samochodu o długim czasie rozwoju (Early Supply Involvement – ESI), obejmujących deskę rozdzielczą, panele drzwiowe, konsole centralna, siedzenia i oświetlenie.

Dla tych komponentów rozpoczęto już współpracę inżynieryjną, aktywnie włączając dostawców w proces projektowy. To oznacza, że część dostawców już pracuje z Izerą, nad poszczególnymi elementami samochodu. W sumie uruchomiono także procesy zakupowe dla ponad połowy komponentów, które maja być pozyskane lokalnie, a do końca roku planowane jest rozpoczęcie przetargów na pozostałe pakiety części.

- Jeśli chodzi o rozwój łańcucha dostaw, już ponad 250 dostawców komponentów motoryzacyjnych z regionu Europy Środkowo-Wschodniej wyraziło chęć współpracy z Izerą i zostało przez nas pozytywnie zweryfikowanych pod kątem doświadczenia i potencjału niezbędnego do uczestniczenia w projekcie – mówi Beata Białoń Dudek, dyrektor łańcucha dostaw w ElectroMobility Poland . I dodaje: - Współpraca lokalnych firm z lokalnym producentem samochodów dysponującym najnowszą technologia ułatwi tym podmiotom transformacje w kierunku nowej mobilności, umożliwi awans w hierarchii dostawców i uchroni znaczącą część sektora przed negatywnymi ekonomicznymi skutkami takiej zmiany. Nie da się bowiem ukryć, że odejście od aut spalinowych w 2035 roku wymusi na branży zmiany - dodaje Beata Białoń Dudek. 

Pieniądze to nie wszystko: Leszek Balcerowicz

QUIZ PRL. Zima w czasach PRL. Pamiętasz Relaksy, Żbiki i zimę stulecia?

Pytanie 1 z 10
1.Buty Relaks były ocieplone:
Zima w PRL

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze