telefon komórka

i

Autor: Pixabay

Miałeś telefon w Play? Oddadzą ci pieniądze!

2020-09-28 11:31

Nie musisz tracić pieniędzy, które pozostały na twoim koncie w Play po upływie ważności konta na kartę. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zobowiązał sieć Play do zwrotu konsumentom pieniędzy pozostałych po wygaśnięciu konta pre-paid. Sprawdź, jak złożyć wniosek i odzyskać swoje pieniądze.

Operator Play, spółka P4 zastrzegała w umowach z klientami, że po upływie ważności konta na kartę, niewykorzystana kwota lub jednostki rozliczeniowe zostają anulowane. Jedynym sposobem na to, aby zgromadzone pieniądze nie przepadły, było kolejne doładowanie przedłużające ważność konta. Jeśli tego nie zrobiłeś, bo np. zapomniałeś, a postanowiłeś zmienić operatora, traciłeś niewykorzystane środki. Mogło to zniechęcić do wyboru konkurencyjnej firmy, nawet jeśli otrzymałeś lepszą ofertę. Teraz prezes UOKiK, Tomasz Chróstny zobowiązał Play do zwrotu tych pieniędzy i to w ciągu miesiąca od daty uprawomocnienia się decyzji.

Obowiązkowa informacja od operatora

Do tego czasu spółka musi poinformować wszystkich klientów usług przedpłaconych o wprowadzeniu usługi zwrotu niewykorzystanych środków. Klienci po 65 roku życia dowiedzą się o tym z sms-ów. - Klienci nie mogą tracić niewykorzystanych środków zgromadzonych na koncie pre-paid z powodu braku kolejnego doładowania. To utrudnianie zmiany operatora, co jest zakazane przez Prawo Telekomunikacyjne oraz Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej – tłumaczy Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Regulacje UE

Kwestia zwrotu niewykorzystanych środków z konta na kartę przy wyborze nowej firmy telekomunikacyjnej jest już uregulowana na poziomie unijnym. W grudniu 2018 r. wszedł w życie Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej. Jest w nim przepis, zgodnie z którym - przy zmianie operatora - dotychczasowi dostawcy usług pre-paid muszą na wniosek konsumenta zwrócić pozostałe na koncie środki. Od tej operacji mogą pobierać opłatę, ale współmierną do rzeczywiście poniesionych przez nich kosztów, jeśli zostało to określone w umowie.

Jak ubiegać się o zwrot pieniędzy w P4?

Musisz złożyć wniosek o zwrot niewykorzystanych środków w ciągu 30 dni od zmiany operatora lub upływu ważności połączeń przychodzących.Możesz to zrobić kontaktując się z biurem obsługi klienta P4 (pisemnie, e-mailem, telefonicznie) lub w autoryzowanych salonach.Zgodnie z Europejskim Kodeksem Łączności Elektronicznej spółka może pobrać niewielką opłatę manipulacyjną – na podstawie decyzji zobowiązującej jej wysokość nie może jednak przekroczyć 20 zł.Środki powyżej nominalnej kwoty doładowania nie będą zwracane.W ciągu 30 dni od złożenia wniosku, pieniądze zostaną przelane na podany rachunek bankowy.Przykład: doładowałeś konto kwotą 50 zł. Była to oferta promocyjna, więc otrzymałeś dodatkowe 25 zł i na koncie łącznie miałeś do wykorzystania 75 zł . W momencie zmiany operatora na koncie pozostało ci 55 zł, ponieważ wykorzystałeś tylko 20 zł. Przysługuje ci zwrot 50 zł (nominalna wartość doładowania) pomniejszony o opłatę manipulacyjną.

Gdzie znajdziesz pomoc:

Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka

E-mail: porady@dlakonsumentow.plRzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecieRegionalne Ośrodki Konsumenckie: 22 299 60 90 – Dlakonsumenta.plUrząd Komunikacji Elektronicznej – Centrum Informacji Konsumenckiej – 22 330 40 00

 

Przeczytaj także: Chroń swoje prawa – zwróć się o pomoc

Prawnicy z Bydgoszczy pomogą medykom. Ruszają darmowe porady

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze