Pokolenie Y na rynku pracy
W badaniu* przeprowadzonym na zlecenie Grupy On Board Think Kong, 500 pracujących millenialsów zostało zapytanych o to, gdzie szukaliby informacji nt. potencjalnego pracodawcy. Osoby, które rozważałyby zmianę pracy i przejście do nowej firmy, w zdecydowanej większości szukałyby opinii na forach internetowych (70 proc.). Równie cennymi źródłami są dla nich rekomendacje znajomych (59 proc.) czy specjalistów, którzy są obecnie lub byli zatrudnieni w przedsiębiorstwie, z którym planujemy się związać (49 proc.). Ponadto, ważne dla kandydatów są informacje dostępne w social media, w kanałach skupiających profesjonalistów takich jak, Linkedin i Goldenline (43 proc.).
Zobacz także: Prawie 4 mln pracowników narażonych na wypadki przy pracy
Aby znaleźć się w centrum uwagi pracowników, firmy powinni zadbać o to, aby informacje na ich temat i tego, co mogą zaproponować kandydatom, były dobrze spozycjonowane i szeroko dostępne. Właśnie dlatego warto postawić na spójną i zintegrowaną komunikację z użyciem tradycyjnych i nowoczesnych kanałów i narzędzi.
- Strona internetowa pracodawcy nie jest dla pracowników wiarygodnym punktem odniesienia. Dlatego warto wyjść z inicjatywą i zadbać np. o swój wizerunek w wynikach wyszukiwania realizując działania SEO PR - mówi Norbert Kilen, dyrektor strategii w Grupie On Board Think Kong. Jednocześnie, na popularności zyskują rekomendacje pracownicze. To bardzo cenne źródło jakościowych rekrutacji dla osób zarządzających kadrami.
Czytaj też: Praca sezonowa w Wielkiej Brytanii. Ile zarobisz i na jak długo możesz jechać
Oferty pracy dla millenialsów
- Znajomi z branży często są najlepszym źródłem informacji o firmie – jej wartościach, podejściu do pracowników, atmosferze pracy, możliwościach rozwoju. Wiele organizacji w rozbudowanych formach korzysta z systemu poleceń. Co ważne, takie polecenia często kończą się zatrudnieniem danej osoby do firmy. Specjaliści promujący konkretnego kandydata, najlepiej znają potrzeby swojej firmy, przez co ich polecenia można nazwać "szytymi na miarę" - dodaje Katarzyna Rek, dyrektor praktyki korporacyjnej w Grupie On Board Think Kong.
*Badanie zostało przeprowadzone metodą wywiadów internetowych (CAWI) na grupie 500 pracujących millenialsów w wieku do 34 lat. Millenialsi, to osoby urodzone w latach 80. i 90. XX wieku.