Maseczka

i

Autor: Terri Sharp / CC0 / pixabay.com

Jak koronawirus wpłynął na nasze codzienne życie?

2020-07-20 18:02

Minione miesiące w niczym nie przypominały tego znalismy do tej pory. Pandemi COVID-19 zmieniła wszelkie zasady i sprawiła, że najważniejsze stało się dla nas bezpieczeństwo epidemiologiczne, a szczególny nacisk kładziemy na higienę osobistą. To także okres gdy więcej czasu spędzaliśmy w domu, skąd pracowaliśmy, wypoczywaliśmy i załatwialiśmy szereg spraw urzędowych i bankowych. 24/7Communication i OpinionWay Polska wzięły pod lupę nasze "koronowirusowe" nawyki i przedstawiły portret Polaków w trakcie i po pandemii.

Pandemia COVID-19 zmieniła praktycznie wszystko. Większą uwagę przykładamy do higieny osobistej, polubiliśmy się z maseczkami ochronnymi, rękawiczkami i produktami do dezynfekcji. W czasie największego lockdownu z domu wychodziliśmy tylko kiedy było po niezbędne, nagle okazało się, że wiele firm jest w stanie funkcjonować z trybie pracy zdalnej, a bankowość i sprawy urzędowe można załatwiać za pośrednictwem internetu. Niestety epidemia to także będący jej skutkiem kryzys ekonomiczny. Firmy notowały gigantyczne straty, co przekładało się na grupowe zwolnienia i zmniejszanie wynagrodzeń. Rząd wprowadził szereg przepisów, które mają złagodzić ekonomiczne skutki obecnej sytuacji.

Zobacz także: Druga fala epidemii. Czego obawiamy się najbardziej?

- COVID-19 to kryzys, jakiego nie doświadczyliśmy w ciągu ostatnich 50 lat. Dotyczy praktycznie wszystkich aspektów naszego życia i wpłynie na stałe na naszą pracę, życie, edukację, transport i przemieszczanie się, opiekę zdrowotną, czas wolny, kulturę i handel. Wiedza o zmianach, jakie spowodował w życiu osobistym ludzi i ich wpływie na nasze życie w nadchodzącym roku jest kluczowa. Zrozumienie emocji, opinii i punktów widzenia pomoże lepiej zaspokoić potrzeby konsumentów w 2021 roku.” – mówi Dirk Aarts, Managing Partner w 24/7Communication.

Jakie nawyki zostaną po pandemii?

- 59 proc. badanych będzie korzystało z usług bankowych online,
- 39 proc. będzie korzystało z mediów społecznościowych,
- 37 proc. będzie kupowało produkty niespożywcze przez Internet,

Czytaj też: Którzy pracownicy w Polsce najbardziej boja się drugiej fali pandemii

Czego się boimy?

- 36 proc. badanych chce oszczędzać na ciężkie czasy,
- 34 proc. będzie zachowywało dystans społeczny podczas rozmowy,
- aż co trzeci badany chce w przyszłości odwiedzać tylko to miejsca, które zapewniają środki bezpieczeństwa oraz zakładać maseczkę przy wychodzeniu z domu,

- Kryzys zdrowotny i ekonomiczny mocno wpływają na zbiorową wyobraźnię oraz zachowania konsumentów, obywateli i pracowników, a także grona decydentów. Niektóre zachowania są częścią tendencji istniejących już przed kryzysem, które uległy przyspieszeniu, inne spowolniły lub zostały całkowicie wyhamowane przez obecną sytuację. Badanie, które wspólnie przygotowaliśmy jest usystematyzowanym przeglądem zachowań i spostrzeżeń Polaków w dobie kryzysu oraz rzuca światło na nadchodzącą dynamikę  – tłumaczy Nicolas Curtelin, General Manager w OpinionWay Polska.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze