Reklamy fast foodów, a otyłość
Analizując, co konsumenci kupują podczas swoich cotygodniowych zakupów w sklepach spożywczych za pomocą ankiet i porównując trendy w Londynie z kontrolną grupą gospodarstw domowych poza Londynem, gdzie nie było ograniczeń dotyczących reklamy, naukowcy byli w stanie ocenić wpływ polityki na zdrowie ludzi i służbę zdrowia.
Jak wykazała analiza, polityka, która obowiązuje od 2019 roku, bezpośrednio doprowadziła do 94 867 mniej przypadków otyłości niż oczekiwano (spadek o 4,8 procent), 2857 mniej przypadków cukrzycy i 1915 mniej przypadków chorób układu krążenia. Oprócz korzyści zdrowotnych dla jednostek obecna polityka reklamowa pozwoliłaby NHS zaoszczędzić 218 milionów funtów w ciągu całego życia obecnej populacji.
Polecany artykuł:
Walka o życie i pieniądze
Redukcja reklam miała największy wpływ na zdrowie ludzi z ubogich obszarów, zmniejszając w ten sposób poziom nierówności zdrowotnych w Londynie. Choć ludzie o średnich dochodach zmniejszają spożycie o większą liczbę kalorii, wpływ na najbardziej ubogie obszary jest wyraźniejszy, ponieważ tamtejsza ludność jest ogólnie mniej zdrowa. Wcześniejsze prace tych samych autorów wykazały, że polityka reklamowa przyczyniła się do spadku o 1000 kalorii kaloryczności żywności kupowanej w ciągu tygodnia przez przeciętnego konsumenta.
– Mamy nadzieję, że wykazanie znaczących korzyści polityki w zapobieganiu otyłości i chorobom zaostrzanym przez otyłość doprowadzi do jej wprowadzenia na skalę krajową, co może uratować życie i pieniądze NHS - podkreśliła dr Chloe Thomas, pierwsza autorka badania z University of Sheffield's School of Health and Related Research (ScHARR).