Prezentu-widmo za tysiąc złotych nie będzie. Zrobili ją na BLIKa!

i

Autor: Pixabay

Jak zwrócić nietrafiony prezent?

2020-01-02 8:03

Polacy coraz chętniej na zakupy wybierają się siedząc wygodnie w kanapie i korzystając z komputerów czy laptopów. Rośnie również liczba osób korzystających z e-zwrotów. Jak podaje Poczta Polska w ciągu jedenastu miesięcy minionego roku liczba zwracanych towarów do sprzedawcy wzrosła o 92 proc. w porównaniu z 2018 rokiem. Możliwość łatwego odesłania towaru do sklepu internetowego stopniowo staje się standardem zakupowym.

Według obowiązujących przepisów konsument, który zakupił produkt w sklepie internetowym ma 14 dni na rezygnację z towaru, jednak wiele sklepów idzie swoim klientom na rękę i wydłuża ten termin do 30 dni. Również wiele marek oferuje bezpłatne zwroty, czyli klient nie musi opłacać zwrotnej przesyłki. Również robiąc zakupy za pośrednictwem serwisów aukcyjnych mamy prawo do oddania zamówionych towarów. W ramach programu Allegro SMART! możliwy jest bezpłatny zwrot zakupionego artykułu. Przed odesłaniem towaru należy każdorazowo upewnić się czy sprzedający na Allegro.pl przewiduje taką czynność i w jakim terminie należy jej dokonać. Formularz zwrotów znajduje się w zakładce „kupione” na koncie klienta. Wystarczy go wypełnić, wybrać sposób dokonania zwrotu i udać się z wydrukowaną etykietą i paczką do jednej z ponad 4300 placówek pocztowych.

Zobacz również: Do pracy na kacu? Zobacz, jak podchodzą do tego Polacy


W ramach zwrotu towarów kupionych poza platformą Allegro.pl, Poczta Polska oferuje trzy rozwiązania, które e-sklep może zaproponować swoim klientom:

- zawsze bezpłatny zwrot – po wypełnieniu formularza kupujący otrzymuje gotowy list przewozowy na skrzynkę e-mailową;

- bezpłatny zwrot – na podstawie zgłoszenia od kupującego, sklep każdorazowo podejmuje decyzję o udzieleniu zgody na bezpłatny zwrot;

- zwrot odbywa się na koszt kupującego.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze