Nowa galeria handlowa pod Warszawą

i

Autor: Pixabay.com/jarmoluk Nowa galeria handlowa pod Warszawą

Jesienią druga fala koronawirusa. Tak będziemy robić zakupy

2020-06-26 13:00

Sieci handlowe szykują się na powrót koronawirusa. Po wakacjach będą większe kontrole w sklepach. Bramki przy wejściu policzą klientów a kamery zmierzą czy jest zachowany dwumetrowy dystans.

Po wielu tygodniach obostrzeń Polska nie uporała się z wirusem COVID-19. Po wielu tygodniach obostrzeń Polska nie uporała się z COVID-19. Epidemiolodzy zapowiadają, że jesienią nadejdzie druga fala pandemii. Zmusza to branżę handlową do wprowadzania nowych rozwiązań, by zapewnić swoim klientom bezpieczeństwo. Mimo nowości technologicznych w branży, nie była ona przygotowana na walkę z wirusem. Obecnie dostępne rozwiązania są na tyle elastyczne, że można je łatwo wykorzystać w przypadku obostrzeń sanitarnych - podaje "Rzeczpospolita". 

Nowe technologie

Sieci handlowe inwestują w bramki z licznikiem wchodzących osób. Bramki wykorzystywane są do zliczania klientów w sklepie w celu dostosowania odpowiedniej ilości pracowników czy wdrażania nowych akcji marketingowych. Obecnie ich zadaniem jest monitorowanie ilości klientów na sklepie.

Kolejną technologią są kamery zsynchronizowane z systemem nagłośnienia, które odpowiednio zaprogramowane pomagają mierzyć odstęp między klientami. Nowoczesne kamery mierzą również temperaturę u kilku osób jednocześnie. Będą one bardzo przydatne w przypadku dużych sklepów, do których kilka, a nawet kilkadziesiąt osób wchodzi jednocześnie - podaje "Rzeczpospolita"

Zobacz też: Program Trzaskowskiego. Rozwiązania dla przedsiębiorców, fundusze dla samorządów i rodzin

Pierwsze ograniczenia w handlu w związku z epidemią wprowadzono 16 marca 2020 r. Z raportu Deloitte, przygotowanego na zlecenie „Grupy 305" wynika, że tylko w marcu obroty w handlu spadły o 0,3 - 0,7 mld zł. Po wielu tygodniach obostrzeń rząd zdecydował się na zluzowanie poszczególnych restrykcji. W pierwszym tygodniu do galerii handlowych wróciło 53 do 68 proc. klientów w porównaniu do zeszłego roku. W drugim tygodniu było to od od 60 do 68 proc. Z każdym tygodniem konsumentów przybywa, dlatego sklepy przygotowują się na nadejście drugiej fali pandemii - podaje "Rzeczpospolita".

Czytaj Super Express bez wychodzenia z domu. Kup bezpiecznie Super Express KLIKNIJ tutaj

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają

Najnowsze