Placówki odbioru przesyłek Poczty Polskiej to między innymi sklepy sieci Żabka i Freshmarket, stacje paliw Orlen oraz kiosku RUCH-u. Jak podkreśla Poczta Polska kluczem to sukcesu takiej sieci punktów dla klientów są przede wszystkim dobre lokalizacje oraz szybka i wygodna dostawa, od której często klienci uzależniają wybór dostawcy przesyłki.
Odbiór w punkcie to także możliwość samodzielnego odbioru paczki o dogodnej dla siebie porze dnia. Kurierzy często rozwożą przesyłki w godzinach pracy co niezwykle utrudnia korzystanie usług przesyłkowych. Odbiór zamówienia w punkcie sprawia, że to klient decyduje, skąd odbierze swoją przesyłkę. W ramach sieci Poczta udostępnia punkty czynne 24h, bądź działające do późnych godzin wieczornych 7 dni w tygodniu.
Obecnie Poczta Polska posiada 10 tys. miejsc gdzie możemy odebrać swoją przesyłkę, a ich liczba regularnie rośnie. Jak mówią pocztowcy punkty odbioru cieszą się coraz większą popularnością. Wpływ na to mają: dobre lokalizacje punktów, coraz lepsza dostępność oraz atrakcyjne ceny.
- Poczta Polska jest dziś liderem tego obszaru w Polsce. Dysponujemy największą siecią punktów odbioru, złożoną z punktów największych marek detalicznych w kraju. Obserwujemy kilkudziesięcioprocentowe wzrosty wolumenów paczek odbieranych w punktach i wzrost udziału tej formy dostawy w całym wolumenie KEP Poczty Polskiej – mówi Grzegorz Kurdziel, członek Zarządu w Poczcie Polskiej.