Płatności kartą w urzędach gminnych zyskują na popularności

i

Autor: Shutterstock

Już w 500 urzędach możesz płacić kartą

2017-08-18 14:51

Po nieco ponad czterech miesiącach od rozpoczęcia ogólnopolskiego upowszechniania płatności bezgotówkowych w administracji publicznej, przyjmuje je już 500 urzędów – informuje w komunikacie Krajowa Izba Rozliczeniowa, realizująca program wraz z Ministerstwem Rozwoju.

– Bezgotówkowe płatności w urzędach to istotny element programu cyfryzacji państwa. Poszerzenie infrastruktury płatniczej o nowe rozwiązania pomaga zwiększyć popularność płatności elektronicznych. Urząd oferujący możliwość realizacji płatności bez użycia gotówki zyskuje nie tylko wymierne oszczędności i usprawnienie swojej pracy, ale również wizerunek miejsca nowoczesnego i przyjaznego klientom – komentuje Tadeusz Kościński, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju.
Program upowszechniania płatności bezgotówkowych w administracji publicznej kierowany do wszystkich urzędów wojewódzkich, marszałkowskich, miast i gmin oraz starostw powiatowych. Wszystkie urzędy, które zgłoszą się do programu, zostaną wyposażane w tradycyjne terminale płatnicze POS i innowacyjną usługę WebPOS Paybynet – to rodzaj terminala wirtualnego, umożliwiającego wykonywanie płatności za pomocą smartfonu. Do tej pory chęć udziału w inicjatywie wyraziło 744 urzędów z całego kraju, umowy zawarto natomiast z 500 jednostkami administracji publicznej. Udział w programie jest bezpłatny. Urzędy nie ponoszą żadnych kosztów związanych z instalacją i używaniem terminali POS i usługi WebPOS Paybynet.

Sprawdź także: Płacisz za granicą kartą? Zobacz, jakie pułapki na ciebie czekają

Czytaj też: Za mandat zapłacimy kartą. Prezydent podpisał ustawę

Zobacz również: Widok.gov.pl. Nowy portal do śledzenia działań e-administracji

Źródło: KIR

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze