Kilka kroków do twojej Telepizzy

2010-10-31 5:00

Marzy ci się własna pizzeria? W gastronomii bez doświadczenia może być ciężko. Nie rezygnuj jednak ze swoich planów. Uczestnictwo w dobrym systemie franczyzowym to najlepsze rozwiązanie dla stawiających pierwsze kroki w biznesie.

Pozwala działać pod znaną marką oraz korzystać z wiedzy i doświadczenia specjalistów, którzy pomagają i służą wsparciem we wszystkich fazach realizacji projektu.

Franczyza dla zaangażowanych

Właścicielem pizzerii może zostać każdy, pod warunkiem że jest zdecydowany na aktywne prowadzenie własnego biznesu. Najlepiej, jeśli przyszły właściciel mieszka w tym samym mieście, w którym chce otworzyć lokal.

Najlepsze miejsce

Wybór lokalizacji na pizzerię jest kluczowy dla sukcesu. Jak pokazuje doświadczenie Telepizzy, do-chodową pizzerię można otworzyć nie tylko w dużym mieście, tj. w Warszawie, Wrocławiu czy Trójmieście, ale również w mniejszych miejscowościach - liczących powyżej 40 tys. mieszkańców.

Powierzchnia lokalu

Aby otworzyć pizzerię z odpowiednim zapleczem technicznym i właściwej wielkości salą konsumpcji, franczyzobiorca powinien dysponować lokalem własnym lub dzierżawionym o powierzchni 100-150 mkw. Tylko lokal tej wielkości może zapewnić odpowiedni standard obsługi, a w konsekwencji zyski.

Zanim otworzysz

Powinieneś uzyskać wsparcie doradców sieci, którzy pomogą ci wystartować. Przeprowadzą analizę rynku i konkurencji, stworzą plan finansowy i inwestycji, pomogą w załatwieniu spraw prawnych i formalnych.

Warunki finansowe

Wiele zależy od stanu technicznego budynku, ale zazwyczaj zasoby finansowe, które musisz posiadać, aby otworzyć lokal w standardzie np. Telepizzy, to ok. 120 000-150 000 zł. Pokryją one koszt otwarcia pizzerii: projekt lokalu, prace budowlane, wyposażenie oraz początkowe zasoby finansowe, a nawet budżet promocji otwarcia restauracji.

Opłaty licencyjne

W Polsce jest wiele systemów franczyzowych różniących się systemami opłat i zakresem wsparcia. Np. w Telepizzy jednorazowa opłata licencyjna wynosi tylko 10 tys., zaś system opłat miesięcznych jest dostosowany do osiąganego poziomu sprzedaży.

Poznaj know-how

W Telepizzy każdy franczyzobiorca zapoznaje się z aspektami prowadzenia licencji w ramach intensywnego i rozbudowanego systemu szkoleń. Program szkoleniowy trwa ok. 4 tygodni i zakończony jest egzaminem, po którym można samemu zarządzać pizzerią.

Kadra pracownicza

Liczba zatrudnionych zależy od utargu danego lokalu. To właściciel decyduje o doborze pracowników i stawkach dla nich. W przypadku solidnych sieci franczyzowych standardem jest pomoc franczyzodawcy, np. w procesie rekrutacyjnym, w szkoleniach kadry.

Wsparcie centrali

Program franczyzowy Telepizzy działa we współpracy z Centralą sieci, czyli sztabem ekspertów wyspecjalizowanych działów, które przez cały czas prowadzenia pizzerii pomagają w osiąganiu jak najwyższego poziomu sprzedaży i zysku.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze