Okazuje się, że Polki w życiu codziennym są bardziej oszczędne niż mężczyźni. Z badania wynika, że wydają pieniądze bardziej zachowawczo, z myślą o większych wydatkach rozkładają zakupy w czasie, albo gromadzą z wyprzedzeniem zapasy finansowe. Ponad 54,2 proc. pań szuka okazji zakupowych w trakcie promocji. Tylko 45 proc. mężczyzn jest zainteresowanych specjalnymi ofertami cenowymi. Płeć piękna skłonna jest w szczególności do korzystania z poświątecznych oraz letnich wyprzedaży. Dzięki promocjom kobiety są w stanie zaoszczędzić rocznie dla rodzinnego budżetu nawet 1200 zł - tak deklaruje ok. 40 proc. badanych.
Rodzinne potrzeby najważniejsze
Jak pokazuje cykl badań, panie są też strażniczkami domowego budżetu. Niemal co czwarta kobieta bez zastanowienia zrezygnuje z zakupów dla siebie, jeśli trzeba ponieść większe wydatki na rodzinę. Jeszcze więcej, bo prawie połowa zrobi to, jeśli w grę wchodzą potrzeby dzieci. Wśród mężczyzn taką postawę deklaruje jedynie co piąty. Aż 70 proc. kobiet odpowiada za to, jakie artykuły spożywcze kupić dla jej rodziny, co druga z nich płaci za nie kartą kredytową. Co ciekawe, jeśli trzeba przeprowadzić w domu remont, panie przygotowują się do tego odkładając pieniądze znacznie wcześniej, niż mężczyźni.
Według Instytutu Badawczego GfK Polonia panie spędzają podczas jednorazowej wizyty w centrum handlowym na zakupach nawet 120 minut. Mężczyznom na załatwienie sprawunków wystarczy od 40 do 90 minut.
Dowody na oszczędność
Jak podkreśla Arkadiusz Panek z Santander Consumer Banku, dowodów na oszczędność kobiet dostarczają też dane transakcyjne banku.
– Wyniki badań realizowanych na potrzeby serii raportów “Polaków Portfel Własny” nie zaskoczyły nas. Od dawna widzimy w badaniach satysfakcji klienta, że kobiety korzystające z naszej Visa TurboKARTA bardzo chwalą sobie możliwość uzyskania moneyback na zakupach. Płacąc Visa TurboKARTA klient otrzymuje zwrot 3 proc. kwot wydanych na paliwo, a w przypadku pozostałych zakupów 1 proc. Funkcjonalność taka jest według naszych klientek istotną, dodatkową zaletą – poza tym co daje sama karta kredytowa, czyli np. możliwością zarządzania płynnością finansową z wykorzystaniem limitu kredytowego i okresu bezodsetkowego – mówi Arkadiusz Panek. – Duża elastyczność spłaty karty czy możliwość rozłożenia zobowiązania na raty znakomicie wpisuje się w formułę zarządzania finansami, którą preferują kobiety – dodaje.
Źródło: Santander Consumer Bank