PKP Intercity zamawia 42 piętrowe pociągi. Pojadą z prędkością 200 km/h

PKP Intercity ogłosiło wybór oferty Alstom Polska na dostawę 42 nowoczesnych piętrowych pociągów. Kontrakt wart 4,1 mld zł obejmuje również wieloletnie utrzymanie, a pojazdy będą mogły osiągać prędkość 200 km/h, zapewniając pasażerom szybkie i komfortowe podróże.

Zdjęcie przedstawia dwa pociągi: czerwony z logo DB i szary.  Obraz ilustruje artykuł na temat rekordowego kontraktu PKP Intercity na zakup 42 nowoczesnych pociągów piętrowych od Alstom Polska.  Więcej informacji na ten temat znajdziesz na portalu Super Biznes.

i

Autor: Super Express, Shutterstock Zdjęcie przedstawia dwa pociągi: czerwony z logo DB i szary. Obraz ilustruje artykuł na temat rekordowego kontraktu PKP Intercity na zakup 42 nowoczesnych pociągów piętrowych od Alstom Polska. Więcej informacji na ten temat znajdziesz na portalu Super Biznes.
Super Biznes SE Google News
  • PKP Intercity kupi 42 dwupoziomowe pociągi od Alstom Polska za 4,1 mld zł, co jest jednym z największych zamówień w historii polskiej kolei.
  •  Oferta Alstomu okazała się tańsza o blisko 400 mln zł niż propozycja Stadlera, co przesądziło o wyborze dostawcy.
  •  Nowe piętrowe składy rozwiną prędkość do 200 km/h, skracając czas przejazdu i zapewniając wysoki standard podróży.
  •  Kontrakt zawiera opcję zakupu kolejnych 30 pociągów, co może jeszcze bardziej unowocześnić flotę PKP Intercity.

Rekordowy kontrakt PKP Intercity

Największy polski przewoźnik dalekobieżny – PKP Intercity – zakończył postępowanie przetargowe na zakup dwupoziomowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Spółka zdecydowała się na wybór oferty przedstawionej przez Alstom Polska, która wyceniła dostawę 42 pociągów na 4,1 mld zł, a ich 30-letnie utrzymanie na blisko 2,8 mld zł.

Do rywalizacji o kontrakt stanęły dwie firmy – Alstom Polska, dysponujący zakładem w Chorzowie, oraz Stadler Polska, którego fabryka mieści się w Siedlcach. Stadler zaproponował cenę 4 mld zł za tabor i 3,3 mld zł za obsługę techniczną. Ostatecznie oferta Alstomu okazała się tańsza o prawie 400 mln zł, co przesądziło o decyzji przewoźnika.

Szybkie i komfortowe podróże

Nowe piętrowe składy będą mogły rozwijać prędkość do 200 km/h, co pozwoli znacznie skrócić czas przejazdu na najważniejszych trasach kolejowych w Polsce.

Piętrowe pociągi PKP Intercity mają obsługiwać najpopularniejsze krajowe trasy, m.in. z Warszawy do Gdańska, Wrocławia, Krakowa, Łodzi czy Białegostoku. Każdy skład pomieści co najmniej 480 pasażerów i będzie wyposażony w nowoczesne udogodnienia, takie jak klimatyzacja, WiFi, gniazdka, strefy ciszy, przestrzeń dla dzieci, miejsca na rowery i duży bagaż oraz udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami.

Znaczenie inwestycji dla polskiej kolei

Kontrakt z Alstom Polska jest jednym z największych w historii polskiej kolei. Wybór nowoczesnych dwupoziomowych składów wpisuje się w strategię modernizacji taboru PKP Intercity i dostosowania go do oczekiwań rosnącej liczby podróżnych. W ogłoszonym postępowaniu przewidziano także opcję zamówienia kolejnych 30 pociągów, co daje szansę na dalszy rozwój i unowocześnianie floty. Dzięki temu inwestycja może jeszcze bardziej zwiększyć atrakcyjność kolei jako środka transportu dalekobieżnego.

Dariusz Klimczak, minister rozwoju - Karpacz 2025
QUIZ PRL. Budujemy drugą Polskę! Czy pamiętasz wielkie budowy z czasów Edwarda Gierka?
Pytanie 1 z 15
W którym roku oficjalnie rozpoczęto budowę Huty Katowice, jednego z flagowych projektów Gierka?
QUIZ PRL. Budujemy drugą Polskę! Czy pamiętasz wielkie budowy z czasów Edwarda Gierka?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki