Polskie przedsiębiorstwa bardzo aktywnie i kreatywnie realizują politykę rozwoju zawodowego pracowników, dbają o ich bezpieczeństwo, a także ochronę praw, stąd organizatorzy inicjatywy „Pracodawcy Godnego Zaufania” postanowili rozszerzyć działalność wokół projektu poprzez cyklicznie realizowane debaty, warsztaty czy profesjonalne badania w wybranych blokach tematycznych takich jak: power generation – czyli osoby 50+ na rynku pracy, jak pandemia wpłynęła na efektywność pracowników, benefity pozapłacowe, pracodawcy a zdrowie Polaków. Jak informują organizatorzy - rozszerzenie działań jest odpowiedzią na zgłaszane zapotrzebowanie uczestników konkursu na realizację tego typu aktywności.
W dobie pandemii COVID-19 firmy musiały dostosować wyznawane wartości i wpisać nowe działania w realizowaną przez nie misję oraz strategię pracowniczą, a także wykazać jak aktywnie chronić wartości pracownicze w tych trudnych czasach, dlatego tegoroczna edycja „Pracodawcy Godnego Zaufania” będzie szczególna, a tematy bloków tematycznych poruszają zagadnienia związane z pandemią koronawirusa, czyli jak obecnie wygląda rynek pracy, czy udało się zastąpić spotkania integracyjne, jak home office wpłynął na efektywność pracy, ale także nie zabraknie tematu brexitu i powracających do kraju Polaków oraz benefitów pozapłacowych, które są istotnym elementem dla decyzji o podjęciu pracy w danym miejscu. Każdy z bloków tematycznych rozpocznie debata, ale zostaną przedstawione także badania, cykle rozmów i wywiadów, by w pełni przedstawić wszelkie aspekty podjętego zagadnienia. Materiały będą ogólnodostępne, każdy będzie mógł skorzystać z wiedzy ekspertów, by móc wykorzystać dobre praktyki, które inicjatywa „Pracodawcy Godnego Zaufania” promuje już od wielu lat.
PRZECZYTAJ: Anna Jantar - jakie miała wykształcenie wielka gwiazda polskiej estrady
- Chcemy, by nasza inicjatywa przyczyniła się do promowania dobrych wzorców. Polskie firmy bardzo często realizują ciekawe i przynoszące znakomite rezultaty inicjatywy adresowane do pracowników. Warto je nagłaśniać. Dobry przykład idzie z góry - wierzymy, że wyróżnienie najbardziej interesujących programów realizowanych przez przedsiębiorców będzie inspiracją dla innych firm. Do tegorocznego Konkursu dodaliśmy szereg działań, które będą skarbnicą wiedzy o najlepszych rozwiązaniach w firmach. Uwzględniliśmy także okoliczności związane z pandemią, która spowodowała, że pracodawcy musieli dostosować swoje działania także w zakresie polityki pracowniczej - mówi Andrzej Arendarski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej.
Nagrody zostaną wręczone jesienią 2021 roku w siedmiu kategoriach: Programy stażowe, Wolontariat, Motywacja, Edukacja, Zdrowie, Bezpieczeństwo, Firma przyjazna niepełnosprawnym. Zostanie przyznana także nagroda specjalna Kapituły oraz nagroda Dziennikarska dla publicystów i dziennikarzy najbardziej zaangażowanych w promocję pozytywnych rozwiązań polityki pracowniczej.
- Na stworzenie dobrego wizerunku firmy pracują latami, a bardzo szybko można go zburzyć, czasem wystarczy chwila. Tym bardziej w obecnej sytuacji łatwo stracić zaufanie. Mimo problemów, niepewności, kryzysu nie warto rezygnować z troski o pracownika, dobrej komunikacji, pozytywnego motywowania. W obecnych czasach odpowiedzialnym pracodawcom bardziej zależy na wizerunku niż kiedykolwiek wcześniej. O dobrego specjalistę trzeba walczyć, a później go utrzymać. Pracownik, który zna firmę od lat, jest niezwykle cenny – mówi Krzysztof Przybył, prezes zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego –„Teraz Polska”.
POLECANE: Maryla Rodowicz z szokującą emeryturą
W skład Kapituły Konkursu wchodzą przedstawiciele instytucji pozarządowych – organizacji przedsiębiorców, think-tanków i uczelni. Reprezentowane są przez m.in.: Krajową Izbę Gospodarczą, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Fundację Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, Instytut Staszica, Instytut Biznesu, Wyższą Szkołę Ekologii i Zarządzania oraz Stowarzyszenie Integracja i Współpraca (organizator Forum Gospodarczego w Toruniu). Koordynatorem konkursu jest agencja Impressarium.
- Promowanie najlepszych wzorców to idea, która prześwieca temu przedsięwzięciu. Ten Konkurs jest przeznaczony dla laureatów oraz innych przedsiębiorców, aby mogły poznać, że jak bardzo ważne jest w ich strategii budowanie ich wizerunku jako świadomych organizacji, nastawionych na rozwój i dobre warunki pracy pracowników – mówi Juliusz Bolek, koordynator konkursu z agencji marketingowej Impressarium.