Poczta, listonosz, skrzynka, list, listy

i

Autor: Wikipedia

Kwarantanna domowa. Jak nie stracić listu poleconego na poczcie?

2020-03-23 11:25

Z powodu rozprzestrzeniania się koronowirusa w Polsce, wiele osób musiało trafić na domową kwarantannę. Przez 14 dni są w zasadzie odcięci od zewnętrznego świata. Co jeśli w tym czasie muszą odebrać ważne przesyłki? Sprawdziliśmy jakie procedury pocztowcy stosują podczas stanu zagrożenia.

Kwarantanna domowa w przypadku koronawirusa w Polsce ma na celu przede wszystkim zatrzymanie rozprzestrzeniania się niebezpiecznych patogenów. Mówiąc wprost, to izolacja osób zdrowych, które miały kontakt/styczność z osobami chorymi lub podejrzewanymi o zakażenie koronawirusem. Polega ona na odizolowaniu osoby, u której podejrzewa się zakażenie, od społeczeństwa. W przypadku koronawiursa kwarantanna powinna trwać 14 dni. Poddać jej się powinna każda osoba, która podejrzewa u siebie zakażenie wirusem z Chin - przebywała w krajach, gdzie panuje epidemia koronawirusa lub miała styczność z osobą, u której przypuszcza się zakażenie COVID-19. 

- Zostań w domu i pod żadnym pozorem nie wychodź z domu! Nie przyjmuj nikogo. Jeśli w domu są osoby bliskie, które miały z Tobą kontakt po tym, jak zetknąłeś się z koronawirusem, one też podlegają kwarantannie - przypomina GIS.

Stan epidemii. Tyle DOSTANIESZ pieniędzy z ZUS

Dwa tygodnie izolacji od świata oznaczają też brak możliwości załatwienia ważnych formalności, czy odebrania przesyłek. Co czeka nasze listy polecone, kiedy jesteśmy zamknięci w domu?

- W związku ze stanem epidemii informujemy, że Poczta Polska stosuje dodatkowe środki ochronne we wszystkich obszarach działalności. Podjęliśmy szereg działań zmierzających do ograniczenia ryzyka rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-CoV-2 oraz zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa pracownikom, klientom i partnerom biznesowym - zapewnia Poczta Polska.

W przypadku korespondencji poczta nie wprowadziła żadnych ograniczeń w doręczaniu i odbiorze korespondencji. Wdrożono jednak nowe procedury zapewniające bezpieczeństwo klientom i pracownikom.

- Spółka wdrożyła procedury zapewniające bezpieczeństwo Klientom i pracownikom przy dostawie przesyłek. Oprócz tradycyjnej formy doręczenia (do skrzynki) wszystkie przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie (z zastrzeżeniem przesyłek z dokumentami zwrotnymi) można odebrać bez pokwitowania. W tym przypadku wystarczy jedynie okazać pracownikowi Poczty Polskiej z bezpiecznej odległości dokument tożsamości, np. dowód osobisty, paszport czy prawo jazdy. Pracownik Poczty Polskiej sam spisze 4 ostatnie cyfry numeru weryfikowanego dokumentu - informuje biuro prasowe Poczty Polskiej.

Polska dostanie z Chin 100 tys. testów na koronawirusa!

Dla przesyłek paczkowych i kurierskich, w przypadku, gdy nadawca podał numer telefonu odbiorcy, przed doręczeniem przesyłki Klient otrzyma numer kontaktowy do kuriera. Od kuriera można uzyskać informacje o prognozowanym czasie dostawy lub uzgodnić tryb odbioru przesyłki.

Te zmiany dotyczą jednak osób zdrowych. Co z odbiorcami przesyłek, których poddano kwarantannie? Tu sytuacja jest odrobinę bardziej skomplikowana.

- W przypadku adresatów objętych kwarantanną Poczta Polska nie będzie doręczać do nich korespondencji. Przesyłki będą oczekiwać na nich w odpowiedniej placówce pocztowej. Okres przechowywania będzie na tyle długi, by Klienci mogli w ciągu tygodnia od zakończenia okresu kwarantanny odebrać swoją korespondencję - tłumaczy biuro prasowe Poczty Polskiej.

W przypadku osób objętych kwarantanną pobierających świadczenia rentowo-emerytalne, Poczta Polska doręczy przekazy pieniężne w sposób odmienny. Została uruchomiona specjalna procedura, przy współpracy z regionalnymi inspektorami sanitarnymi, doręczania przekazów pieniężnych, która zapewni bezpieczeństwo odbiorcom i pracownikom Poczty Polskiej.

Jak rzeszowianie spędzają kwarantannę?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze