PKP Cargo odwołuje dwóch dyrektorów
- Zarząd PKP Cargo S.A. w restrukturyzacji odwołał ze stanowiska dyrektora Zakładu Wschodniego oraz dyrektora Centralnego Zakładu spółki. Z dniem 2 sierpnia 2024 roku Pan Michał Bisek zakończył pełnienie funkcji dyrektora Zakładu PKP Cargo S.A. w restrukturyzacji Wschodniego Zakładu Spółki. Stanowisko to objął Pan Wojciech Chobotow. Z dniem 4 sierpnia 2024 roku pełnienie funkcji Dyrektora Zakładu PKP Cargo S.A. w restrukturyzacji Centralnego Zakładu Spółki zakończył Pan Dariusz Łobejko. Stanowisko to objął Pan Dariusz Browarek - poinformowała spółka PKP Cargo.
Obecnie w skład PKP Cargo wchodzi siedem zakładów: Centralnego, Dolnośląskiego, Południowego, Północnego, Śląskiego, Wschodniego i Zachodniego.
Mocne słowa p.o. prezesa PKP Cargo. "Spółki nie mogą naprawiać ci sami ludzie, którzy ją pogrążyli"
- W spółce PKP Cargo S.A. w restrukturyzacji koniecznych jest szereg zmian, które pozwolą jej odzyskać dobrą sytuację finansową, efektywność i konkurencyjność na rynku. Od kilku miesięcy na bieżąco informujemy o fatalnej sytuacji spółki, w jakiej pozostawili ją nasi poprzednicy. Proces naprawczy obejmuje też zmiany na stanowiskach dyrektorów wybranych zakładów PKP Cargo S.A. w restrukturyzacji. Współzarządzali oni spółką w minionych latach i są współodpowiedzialni za jej złą sytuację. Potrzebę tych zmian dostrzegają też przedstawiciele związków zawodowych. Podkreślają oni, że spółki nie mogą naprawiać ci sami ludzie, którzy ją pogrążyli - mówił Wojewodka.
Sąd Rejonowy w Warszawie otworzył postępowanie restrukturyzacyjne spółki 25 lipca 2024 roku. Z kolei 24 lipca zarząd podjął decyzję o zwolnieniach grupowych w zakładach i centrali PKP Cargo, pracę stracić ma 30 proc. zatrudnionych (do 4142 pracowników).
Jak wyjaśniała spółka w komunikacie prasowym, postępowanie sanacyjne zostało zainicjowane wnioskiem zarządu PKP Cargo i ma na celu uratowanie przedsiębiorstwa, długoterminowe przywrócenie mu płynności i konkurencyjności, przy jednoczesnym zachowaniu jak największej liczby potrzebnych miejsc pracy.
- Pozytywna decyzja sądu i rozpoczęcie postępowania sanacyjnego daje nam szansę na uratowanie spółki PKP Cargo. Sanacja jest swego rodzaju parasolem ochronnym, który umożliwia porozumienie się z wierzycielami bez presji nagłego postawienia w stan wymagalności wielomilionowych zobowiązań - mówił Marcin Wojewodka.
Jak dodał p.o. prezesa PKP Cargo, obecne zadłużenie PKP Cargo wynosi 5,2 mld zł. Przekonywał również, że celem działań obecnego zarządu jest "naprawa" obecnej sytuacji, w planach nie ma upadłości, likwidacji, ani zamknięcia spółki.
Polecany artykuł: