Lego - kultowe klocki znają wszyscy
Lego to firma znana na całym świecie. Skierowana jest nie tylko do najmłodszych odbiorców. Również dorośli z wielkim entuzjazmem składają coraz bardziej zadziwiające, kreatywne i skomplikowane modele. Została założona w 1932 roku przez Olego Kirka Christiansena w Billund w Danii.
Co oznacza nazwa "Lego"?
Jej nazwa pochodzi od słów "leg godt" co w wolnym tłumaczeniu oznacza "dobrze grać". Firma, pomimo swojego dość tradycyjnego założenia jakim jest produkcja klocków, doskonale odpowiada na zmieniające się potrzeby rynku oraz jego cyfryzację. Stąd najnowszy pomysł - internetowa fabryka figurek.
Fabryka minifigurek - najnowszy pomysł Lego
Fabryka minifigurek to internetowy kreator umożliwiający stworzenie spersonalizowanej minifigurki - przypominającej nas samych. Sami decydujemy o jej wyglądzie - wybieramy twarz, ciało, strój czy akcesoria. Za spersonalizowanego, żółtego ludzika należy zapłacić 12 dolarów.
Nowe wersja Lego - gratka dla kolekcjonerów
Aktualnie wersja beta dostępna jest jedynie na amerykańskim rynku. Obowiązuje limit jednego zamówienia na gospodarstwo domowe, ponieważ kreator jest wciąż w fazie testowej - w związku z tym jest ona niezwykle pożądana przez kolekcjonerów.
Minifigurka ma standardowe wymiary i jest kompatybilna ze wszystkimi zestawami. Nie ma możliwości umieszczenia na niej logo firm czy organizacji - więc nie można użyć jej jako potencjalnego narzędzia marketingowego.
Lego - inwestycja lepsza niż gra na giełdzie
Z danych opublikowanych w 2021 roku przez Uniwersytet Ekonomiczny w Moskwie wynika, że inwestycja w Lego może być bardziej opłacalna niż zakup dzieł sztuki, metali szlachetnych czy inwestycje na giełdzie - informuje Wyborcza.
Najdroższe wydania Lego to aktualnie Millennium Falcon z serii Star Wars i Death Star II - ich wartość liczona jest w tysiącach złotych. Wysoko cenione są także Imperial Star Destroyer czy zestawy z serii Creator do postawienia budynków np. Cafe on the Corner czy Tadż Mahal.