Lidl sklep

i

Autor: materiały prasowe Lidl sklep

Lidl konsekwentnie dba o środowisko. Wprowadzają kolejne rozwiązania

2020-01-18 4:56

Lidl stale angażuje się w walkę o ochronę środowiska. Siec regularnie stara się ograniczyć zużycie plastiku w swoich produktach. Tym razem do sprzedaży trafiły "wielokrotki" czyli wielorazowe torby na zakupy. Są oznaczone certyfikatem Blue Angel, dzięki którym jest możliwe wyeliminowanie do 2 000 ton plastiku w ciągu roku

Nowe torby na zakupy oferowane przez Lidl wykonane są z 80 proc. surowców z recyklingu i całkowicie nadają się do kolejnego przetworzenia. Zachowanie najwyższych standardów produkcji toreb potwierdza certyfikat Blue Angel, który stanowi najbardziej uznane na świecie oznaczenie, skupione głównie na procesie przetwarzania surowców oraz produkcji towarów pod kątem ich wpływu na środowisko naturalne. Wprowadzone zmiany w gramaturze i surowcu pozwolą zaoszczędzić aż do 2 000 ton plastiku w ciągu roku.

Zobacz również: Prezes polskiego Lidla doceniony. Będzie odpowiadał za sklepy w siedmiu państwach

- Robiąc zakupy spożywcze korzystamy z toreb zazwyczaj od kilkunastu do kilkudziesięciu minut, zatem cykl życia produktu jest bardzo krótki. W ciągu roku w dalszym ciągu każdy z nas zużywa średnio 250-300 toreb – to ogromna ilość plastiku. Korzystając z toreb wiele razy jesteśmy w stanie znacznie ograniczyć jego wolumen. Lidl Polska już eliminuje plastik w opakowaniach produktów marek własnych oraz pracuje nad tym aby wszystkie te opakowania nadawały się do recyklingu. Kolejnym, istotnym krokiem są właśnie zmiany w zakresie toreb na zakupy. Wybierając torby na zakupy wielokrotnego użytku z certyfikatem Blue Angel mamy pewność, że są one wyprodukowane z poszanowaniem środowiska naturalnego, z surowców pochodzących w 80 % z recyclingu, a w kolejnym kroku w pełni nadające się do recyclingu. Pamiętajmy, by dokonywać świadomych wyborów i by „wielkorotki” towarzyszyły nam zawsze podczas robienia zakupów – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communication, Lidl Polska.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze