Podpis elektroniczny zamiast papierowego
Poczta Polska, bazująca na tradycji, nie zawsze nadążała za firmami świadczącymi usługi kurierskie, które wykorzystują wszelkie innowacje technologicznych, by jak najsprawniej obsłużyć klientów. Teraz to się zmienia - m.in. dzieki wprowadzeniu elektronicznego potwierdzania odbioru bazującego na urządzeniach zakupionych w ramach projektu Mobilny Listonosz. Już onad dwadzieścia tysięcy nowych tabletów trafiło już w ręce listonoszy Poczty Polskiej. To efekt realizacji części umowy podpisanej w grudniu 2019 r. Jej wartość sięga ponad 116 mln PLN w ciągu 3 lat.
Dane o przesyłce w czasie rzeczywistym
Obecnie Poczta dostarcza średnio miesięcznie około 5 milionów przesyłek z elektronicznym potwierdzeniem odbioru (EPO) do sądów, prokuratur oraz innych instytucji i firm, które wolą elektroniczną formę potwierdzenia, bo mają pełne informacje o doręczeniu przesyłek, razem z podpisem i dokładną godziną doręczenia.
Klienci korzystający z EPO otrzymują informację o doręczeniu przesyłki w czasie rzeczywistym, natychmiast po tym, jak adresat ją podpisze na tablecie listonosza. Rozwiązanie umożliwia przekazanie klientowi pełnej informacji o terminie odebrania przesyłki, a także przekazanie obrazu złożonego z podpisu wraz z cechami biometrycznymi. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom wszystkie dane o doręczanych przesyłkach klienci otrzymują w pliku elektronicznym.
Lepsza obsługa klientów, komfort pracy listonoszy
– Umowa przewiduje nie tylko zakup nowoczesnego sprzętu z zestawem akcesoriów, ale też zapewnia Poczcie Polskiej pełen dostęp do pakietu usług serwisowych, transmisji danych i licencji – podkreśla Tomasz Zdzikot, prezes Zarządu Poczty Polskiej – Jest to największy tego typu program wdrożeniowy w Europie w ostatnich latach. To dla nas olbrzymia satysfakcja. Tym bardziej, że dzięki temu znacząco poprawi się komfort pracy listonoszy i jakość obsługi naszych klientów. To dla nas olbrzymia satysfakcja. Tym bardziej, że dzięki temu znacząco poprawi się komfort pracy listonoszy i jakość obsługi naszych klientów – dodaje Tomasz Zdzikot.
- Cieszę się, że możemy dziś mówić o przeprowadzonym z sukcesem wdrożeniu usługi Mobilny Listonosz dla Poczty Polskiej, która od lat należy do grona naszych kluczowych klientów. Był to dla nas największy projekt sprzedażowy w ostatnim roku. Kompleksowa oferta Orange oraz Integrated Solutions pozwala nam realizować tak duże projekty, które z jednej strony wspierają procesy digitalizacji firmy, a z drugiej poprawiają cyfrowe doświadczenia klientów. Bardzo cieszymy się z tego wdrożenia i z tak dobrej współpracy z Pocztą Polską – mówi Bożena Leśniewska, wiceprezes zarządu Orange Polska ds. rynku biznesowego.
Projekt Mobilny Listonosz, a także zakup sprzętu wraz z usługami są szczególnie ważne w związku ze zwiększającą się co roku liczbą przesyłek z Elektronicznym Potwierdzeniem Odbioru. Nowy sprzęt umożliwi Poczcie Polskiej obsługę tego typu doręczeń przez kolejne 3 lata.