Puste półki w sklepach firmowanych logiem Małpki Express stały się widokiem powszednim. Ostatnio tematem zainteresowały się „Wiadomości Handlowe". Skontaktowały się z kilkoma osobami związanymi z siecią, z których wypowiedzi wynika, że centrala nie tłumaczy, dlaczego w sklepach notorycznie brakuje towaru. Wręcz przeciwnie, spółka obiecuje zmiany na lepsze.
Tak wyglądają aktualnie sklepy Małpka Express. Czy sieć podzieli los Almy? https://t.co/15ApHPjc8a pic.twitter.com/gCc1E3bG7Z
— Paweł Jachowski (@paweljachowski) 20 października 2017
20 października zwróciliśmy się z prośbą o komentarz do biura prasowego Małpki Express, jednak sieć uporczywie milczy. Przeprowadziliśmy także rozmowę z jednym z pracowników sieci w Warszawie. Jak zaznaczył, kierownictwo utrzymuje, że zmiany są przejściowe i mają związek z restrukturyzacją, ale nie wiadomo, kiedy towar wróci na półki. Personel nie został ostrzeżony przed ewentualnymi zwolnieniami, chociaż przyznaje, że permanentny brak towaru utrzymuje się od miesięcy. W sklepie trudno jest dostać tak podstawowe produkty, jak napoje czy woda.
„Wiadomości Handlowe" dotarły do dostawców „Małpki", m.in. prezesa dużego producenta żywności. Przyznał on, że współpraca z siecią układała się świetnie, ale jakiś czas temu kontrahent przestał płacić za towar. Informacje o niewypłacalności „Małpki Express" potwierdzili również inni przedstawiciele branży. Ponadto ajenci skarżą się na utrudniony kontakt z centralą.
Sieć zdaje się być obojętna na niepokój pracowników i regularnie publikuje nowe informacje o promocjach. Tym bardziej irytacja klientów rośnie. Jakby na przekór problemom, Małpka oferuje... kawę za złotówkę do godz. 12.00. Prawdopodobnie po to, żeby utrzymać ruch w sklepach. 20 października na oficjalnym profilu spółki na Facebooku pojawił się komentarz: „firma przechodzi właśnie zmiany organizacyjne i pracujemy nad kwestią zatowarowania, już wkrótce sytuacja ulegnie poprawie".
Z danych dostępnych online na stronie KRS-u wynika, że spółka Małpka kilkukrotnie emitowała w tym roku akcje. Chyba jednak nie pozwoliły one powrócić sieci do pełni sił, ponieważ w październiku doszło do poważnych zmian w zarządzie. Dotychczasowy prezes, Janusz Lella, stracił pracę, a jego miejsce zajął Marcus Preston, który jest blisko związany z cypryjskim funduszem PineBridge Investments, właścicielem Małpki. Preston specjalizuje się on w restrukturyzacji firm. Zwolniony został również członek zarządu, Jacek Wiecki. Zastąpił go Tomasz Szczurko.
Sklepy Małpki Express przypominają
Oprac. na podst. wiadomoscihandlowe.pl, next.gazeta.pl, linkedin.com, krs-online.com.pl, malpkaexpress.pl, wykop.pl, twitter.com, facebook.com