Jak podaje Dziennik Gazeta Prawna, w I półroczu 2016 r. sprzedano 2,3 mln urządzeń z kategorii dużego sprzętu AGD. Sprzedaż wzrosła o 5 proc. rok do roku. Gazeta powołuje się na wyniki badania przeprowadzonego przez Stowarzyszenie CECED Polski Związek Pracodawców AGD, który reprezentuje ok. 75 proc. producentów z branży AGD. Zdaniem ekspertów dzięki programowi „Rodzina 500 plus" pod koniec roku wzrost sprzedaży może stanowić już 6 – 7 procent.
Najchętniej kupowany przez Polaków sprzęt stanowią: urządzenia chłodnicze (20 proc. sprzedanych produktów), płyty indukcyjne (20 proc.), piekarniki (10 proc.), zmywarki (10 proc.) i sprzęt do zabudowy (8 procent).
Przeczytaj również: Za pieniądze z 500 plus Polacy sprowadzają używane auta z zagranicy
Pod względem wartości sprzedaży, w I półroczu br. rynek dużego sprzętu AGD odnotował 7-procentowy wzrost rok do roku. Udało się osiągnąć sprzedaż na poziomie 2,4 mld złotych. Od początku stycznia do końca maja producenci posiadający fabryki w Polsce wyprodukowali 9 mln sztuk dużego sprzętu AGD. To o 4 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Natomiast eksport rodzimego sprzętu AGD wzrósł o 5 procent.
Stowarzyszenie CECED łączy dobre prosperity producentów dużego AGD z przyznawaniem rodzicom świadczeń wychowawczych, ale podaje także inne przyczyny takiego stanu rzeczy. Dzięki zastrzykowi finansowemu z państwowych pieniędzy rodziny mogą pozwolić sobie na nowe wydatki, które wcześniej przekraczały ich możliwości budżetowe. Organizacja podkreśla jednak w przeprowadzonym przez siebie badaniu, że do rosnącego zainteresowania dużym sprzętem AGD przyczyniają się również: rozwój rynku mieszkaniowego, wzrost płac i liczba przeprowadzanych remontów. W Polsce znajduje się obecnie 27 fabryk sprzętu AGD, z czego właściciele 23 są zrzeszeni w CECED Polska.
Oprac. na podst. DGP, cecedpolska.pl, tvn24bis.pl, wyborcza.biz