Karta kredytowa i kredyt ratalny w jednym
Teraz, płacąc kartą Mastercard za zakupy o wartości powyżej 400 zł, będziemy mogli w prosty sposób podzielić płatność na raty. Z opcji tej będziemy mogli skorzystać bezpośrednio przy sklepowej kasie lub w sklepie online - wystarczy kilka kliknięć na klawiaturze terminala płatniczego lub na ekranie komputera czy telefonu, jeśli kupujemy w internecie. Najpierw z rozwiązania „Płać w ratach” udostępni na swoich terminalach firma Polskie ePłatności, zaś pierwszym bankiem, który zaoferuje usługę swoim klientom w Polsce, będzie Bank BNP Paribas.
Nowa usługa Mastercard łączy zalety karty kredytowej i kredytu ratalnego: pozwala skorzystać z finansowania niemal natychmiast, bez potrzeby dopełniania formalności czy czekania na decyzję kredytową, a jednocześnie umożliwia rozłożenie płatności na równe raty, co jest dla konsumenta rozwiązaniem przejrzystym (zna finalny koszt zakupu) i prostym do zrozumienia.
„Płać w ratach” od Mastercard to odpowiedź na zapotrzebowanie konsumentów, którzy w badaniach potwierdzają , że chcą mieć możliwość podjęcia decyzji o rozłożeniu płatności na raty w chwili zakupu. Badanie opinii przeprowadzone przez Kantar TNS wśród posiadaczy kart płatniczych w Polsce potwierdza ich zainteresowanie nową usługą: 44% z nich chciałoby z niej skorzystać. Ponadto oceniają oni, że oferta „Płać w ratach” to propozycja atrakcyjna (72%), zrozumiała (75%) i unikatowa (56%).
- Karta płatnicza staje się coraz bardziej uniwersalnym narzędziem: może pełnić rolę biletu komunikacji miejskiej oraz karty lojalnościowej, może też zostać zapisana w urządzeniu mobilnym, które w ten sposób zyskuje funkcję płatniczą. Teraz karty Mastercard mogą oferować też opcję rozłożenia płatności na raty, z zachowaniem szybkości, wygody i bezpieczeństwa płatności, do których ich użytkownicy zdążyli się już przyzwyczaić” – wyjaśnia Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju biznesu w polskim oddziale Mastercard Europe.
- Pionierskie rozwiązanie, którym jest rozkładanie transakcji na raty bezpośrednio w terminalu płatniczym pozwala klientowi już na etapie zapłaty za towar dopasować miesięczną ratę do możliwości płatniczych. W ten sposób w prosty sposób można elastycznie zarządzać własnym budżetem” - podkreśla Robert Mańczak, dyrektor Departamentu Strategii Produktów i Cross-sell Consumer Finance w Banku BNP Paribas.
Jak rozłożyć płatność na raty?
Kiedy kwota zakupu przekracza 400 złotych, o chęć skorzystania z rat zapyta terminal płatniczy, przy transakcji realizowanej bezgotówkowo. Podążając za komunikatami wyświetlającymi się na terminalu, kupujący będzie mógł zdecydować o rozłożeniu płatności na 3, 6 lub 12 miesięcznych rat. Po wyborze jednej z tych opcji na terminalu wyświetli się łączna kwota zakupu, wysokość pierwszej raty oraz łączna kwota do spłaty. Decyzję o skorzystaniu z finansowania potwierdzi zielonym przyciskiem na terminalu. Podobnie, na etapie płatności w sklepie internetowym należy postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlającymi się na ekranie i potwierdzić transakcję. Kredytu udzieli wydawca karty płatniczej, na określonych przez siebie warunkach finansowych.
„Most” łączący banki i detalistów
Dzięki opcji „Płać w ratach” wydawcy kart płatniczych otrzymają możliwość szybkiego udostępnienia nowej usługi kredytowej w tysiącach punktów sprzedaży z różnych kategorii zakupowych. Z kolei detaliści zyskają nowy sposób na przyciągnięcie klientów i zwiększenie średniej wartości koszyka zakupowego. I dla jednych, i dla drugich nowa usługa będzie prosta w uruchomieniu i obsłudze. Będzie to możliwe dzięki ofercie Mastercard i Polskich ePłatności, a także dzięki częściowo samoobsługowemu modelowi sprzedaży, gdzie klient podąża za prostymi komunikatami, które wyświetlają się na terminalu płatniczym lub w formularzu płatności w sklepie online.
- Terminal zainstalowany u naszego klienta musi zapewniać szereg komplementarnych usług ponad podstawową możliwością obsługi kart płatniczych. Dzisiaj to już nie jest tylko urządzenie umożliwiające płatność bezgotówkową, ale także inteligentny nośnik, interfejs oferujący liczne udogodnienia zarówno klientom, jak i sprzedawcom. Rozłożenie płatności na raty to nowa usługa, która będzie dostępna na terminalach PeP. Funkcja ta została zaprojektowana w taki sposób, aby klient mógł wygodnie i bezpiecznie przejść przez ścieżkę akceptacji, wybierając metodę płatności i liczbę rat dopasowaną do swojego budżetu” - wyjaśnia Grzegorz Łapiński, Wiceprezes Zarządu Polskie ePłatności.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Zakupy internetowe Polaków coraz częściej na raty