PKO BP w swoim komunikacie na stronie ostrzega przed oszustami, którzy podszywają się pod pracowników banku. Powołując się na względy bezpieczeństwa, mają oni nakłaniać klientów do instalowania na telefonie aplikacji, która służy rzekomo procesowi zdalnej weryfikacji. Oszuści proszą zwykle o podanie poufnych danych i pobranie aplikacji do zdalnej weryfikacji, takich jak np. TeamViewer, QuickSupport, czy AnyDesk.
Ponadto pracownik banku nie ma prawa prosić, aby podać mu hasła dostępu do żadnego z serwisów (bankowych, społecznościowych, mobilnych, czy jakichkolwiek innych). Jeśli zdarzy ci się odebrać telefon od osoby podającej się za pracownika banku i będziesz mieć jakiekolwiek wątpliwości, co do wiarygodności tej osoby, możesz telefonicznie skonsultować się pod numerem 800 302 302.
W takich sytuacjach należy wykazać się zwiększoną czujnością, ponieważ oszustom zależy wyłącznie na pozyskaniu naszych danych do logowania w bankowości elektronicznej, lub zdobyciu narzędzi autoryzacyjnych. Pamiętaj, aby pod żadnym pozorem nie instalować sugerowanych aplikacji, ani nie podawać swoich danych. Jeśli trafią w niepowołane ręce oszuści będą mogli użyć ich do wykonania przelewu z twojego konta. PKO BP przypomina też, że pracownicy banku nigdy nie wymagają instalowania na telefonie dodatkowego oprogramowania, które miałoby podnosić poziom bezpieczeństwa, czy usprawnić proces weryfikacji.
PRZECZYTAJ KONIECZNIE: KOBIETY masowo traca pracę przez pandemię! Dramatyczne dane [RAPORT]