McDonald’s sprzedaje swój biznes w Rosji. Straci ponad 1,2 mld dolarów
Po tym gdy w marcu 2022 roku jedna z najbardziej popularnych sieci restauracji zawiesiła działalność, teraz postanowiła wycofać się z Rosji i sprzedać swój biznes. Jak przewiduje, straci na tym od 1,2 mld do 1,4 mld dolarów. Dyrektor McDonald’s wydał oświadczenie, w którym powiadomił, że dalsze działania na terenach rosyjskich są niemożliwe.
- Kryzys humanitarny spowodowany wojną na Ukrainie i związane z nim nieprzewidywalne warunki prowadzenia działalności doprowadziły McDonald's do wniosku, że dalsze prowadzenie działalności w Rosji nie jest już możliwe, ani zgodne z wartościami McDonald's. - oświadczył właściciel McDonald’s Chris Kempczinski.
McDonald’s znika z Rosji. Co będzie z pracownikami?
Wycofanie się sieci restauracji McDonald’s z Rosji spowoduje, że wiele osób straci swoje stanowiska pracy. Właściciel poinformował natomiast, że do czasu oficjalnego zamknięcia pracownicy będą otrzymywali wynagrodzenie. Według nieoficjalnych doniesień medialnych, w czerwcu restauracja powróci do Rosji pod nową marką.
“Ich oddanie i lojalność wobec McDonald's sprawiają, że dzisiejsza informacja jest niezwykle trudna. Mamy jednak zobowiązania wobec naszej globalnej społeczności i musimy pozostać niezłomni w naszych wartościach. A nasze przywiązanie do naszych wartości oznacza, że nie możemy dłużej utrzymywać lśniących łuków w tym miejscu”- podkreślił Chris Kempczinski.
Po 32 latach McDonald’s zamyka działalność w Rosji
Pierwsza restauracja sieci McDonald’s pojawiła się w Rosji (dawne ZSRR) w 1990 roku. Mieszkańcy Moskwy byli zachwyceni, że popularna sieciówka dotarła także na ich teren, zwłaszcza, że na tamten moment była ona największa. Nie trudno się domyśleć, że kolejki przy wejściu do lokalu były ogromne. Ich długość mierzyła nawet do kilku kilometrów, więc bardzo często Rosjanie przychodzili wcześnie rano. Restauracja była także chętnie odwiedzanym miejscem przez turystów. Burger kosztował wtedy 1,50 rubla, jednak biorąc pod uwagę oryginalny smak, zachwyceni Rosjanie byli w stanie tyle zapłacić.
Z początku dyrektor McDonald's Chris Kempczinski zawiesił tymczasowo działalność sieci restauracji na terenach Rosji. Słysząc tę wiadomość, w Internecie zawrzało i zaczęły pojawiać się aukcje, na których Rosjanie mogli zakupić m.in. popularne kanapki. Jednak decyzja o zawieszeniu działalności przerodziła się w jej całkowite zamknięcie.