Z badania przeprowadzonego przez Nielsen Audience Measurement wynika także, że w prze transmitowania meczu stacje te miały 80,89 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 85,32 proc. w grupie komercyjnej 16-49 lat. To oznacza, że tylko 19,11 proc. osób oglądających wtedy telewizję miało włączone inne kanały.
Okazuje się także, że wbrew stereotypom, różnice między liczebnością widowni męskiej i żeńskiej były niewielkie. Cały mecz oglądało 7,30 mln mężczyzn (stanowiło to 50,86 proc. wszystkich widzów) i 7,05 mln kobiet (49,14 proc.).
Zobacz: EURO 2016. Polska-Niemcy. Ile są warte obie reprezentacje? [INFOGRAFIKA]
W TVP1 spotkanie śledziło 4,13 mln mężczyzn i 3,80 mln kobiet. W Polsacie większą część widowni stanowiła płeć żeńska - 2,84 mln wobec 2,65 mln mężczyzn. W Polsacie Sport transmisję śledziło 521 tys. kobiet i 417 tys. przedstawicieli płci męskiej.
Transmisja meczu Polaków z Niemcami zgromadziła więcej widzów, niż pojedynek Polski z Irlandią Północną rozegrany w niedzielę, 12 czerwca br. Spotkanie to łącznie oglądało 12 mln osób łącznie oglądało 12 mln osób (z czego 7,02 mln w TVP1, 4,12 mln w Polsacie, a 870 tys. w Polsacie Sport.
Z kolei wszystkie 10 eliminacyjnych meczów do Euro 2016 z udziałem Polski w Polsacie i Polsacie Sport śledziło średnio 6,77 mln widzów. Najwięcej widzów zgromadziło spotkanie Polska-Irlandia, które oglądało na obu antenach ponad 10 mln widzów.
Źródło: Wirtualnemedia.pl, oprac. MK