W 2017 roku zarejestrowano 2297 nowych autobusów elektrycznych, z tego 156 miało napęd alternatywny. O dobrej kondycji tej branży świadczy fakt, że po raz pierwszy w historii przekroczono barierę 2 tys. sztuk autobusów w ciągu roku. Dla porównania - w 2016 kupiono o 310 sztuk mniej.
To najlepsze dane od 7 lat, a na plusie rok zakończyły wszystkie spółki produkujące na polskim rynku autobusy elektryczne. Najwięcej jest autobusów mini, miejskich, ale również turystycznych. Najszybciej rósł segment pojazdów międzymiastowych, które są wykorzystywane głównie do przewozów pracowniczych. Ekologiczne autobusy stanowią już 7 proc. rynku pojazdów w Polsce.
Polecamy: Flixbus wkrótce ujawni siatkę połączeń w Polsce. Znamy termin
Wśród największych producentów znajduje się Volvo (przekazało 35 autobusów hybrydowych miejskim przewoźnikom), a tylko Zielona Góra kupi od Ursusa 47 elektrobusów. Zdecydowanie prym wiedzie jednak Solaris, który jest drugą na rynku firmą zaraz po Mercedes-Benz (19 proc. udział w rynku, 56 proc. autobusów miejskich).
Źródło: /Rzeczpospolita