Zakład Opon Ciężarowych Michelin Polska S.A. w Olsztynie

i

Autor: Sebastian Chrostowski / Super Express

Relokacja produkcji

Kolejna firma ucieka z Polski? Plotki o wycofaniu okazują się nieprawdziwe

Internet obiegła mrożąca krew w żyłach informacja, że wiodący pracodawca w województwie warmińsko-mazurskim, Michelin Polska S.A., ogłosił plany likwidacji Zakładu Opon Ciężarowych. Jednak jak dowiadujemy się u źródła, to tylko etap transformacji i firma nie planuje zamknięcia swojej fabryki w Olsztynie, tak jak to sugerowały liczne portale.

Michelin, globalny gigant oponiarski, znany z imponujących rozmiarów i zaawansowanych technologii, zmuszony jest do restrukturyzacji. Firma, działająca w 170 krajach i zatrudniająca ponad 125 000 osób, mierzy się z wyzwaniami w Polsce.

Olsztyńska fabryka Michelin, otwarta w 2001 roku, szybko stała się największym pracodawcą na Warmii i Mazurach, zatrudniając obecnie ponad 5000 osób. Niestety, Zakład Opon Ciężarowych, będący częścią kompleksu, zostanie zlikwidowany. Opony ciężarowe będą nadal  produkowane w zakładach w Hiszpanii, Włoszech i Rumunii.  

„Michelin nie planuje zamknięcia swojej fabryki w Olsztynie. Firma rozpoczęła stopniowe zamknięcie Zakładu Opon Ciężarowych, jednego z siedmiu zakładów w olsztyńskiej fabryce, i proces ten zakończy się w grudniu 2024 roku” – wyjaśnia Aleksandra Majchrzak, Director, Corporate & Consumer PR, w komunikacie dementującym doniesienia prasowe.

Lokalne media sugerowały, że powodem tej trudnej decyzji są zbyt wysokie koszty produkcji. Okazuje się to jednak nieprawdą. 

„Decyzja o zamknięciu Zakładu Opon Ciężarowych w olsztyńskiej fabryce wynika wyłącznie z kontekstu rynkowego: fabryka Michelin w Olsztynie przechodzi transformację, aby lepiej odpowiadać na trendy i potrzeby rynku opon osobowych i ciężarowych” -  czytamy w komunikacie. 

Jak dowiadujemy się od  Michelin Polska SA, zmiana ta nie spowoduje jednak redukcji zatrudnienia. W Zakładzie Opon Ciężarowych pracuje 430 osób i każdy z pracowników likwidowanego zakładu otrzyma indywidualne wsparcie w rozwoju kariery na nowe stanowisko w fabryce. Firma nie przewiduje wypłaty odpraw, ponieważ nie będzie zwolnień. 

Michelin zapewnia, że zmiana profilu fabryki to inwestycja w jej przyszłość i pozwoli na rozwój nowych technologii i produktów. Firma chce w ten sposób wzmocnić swoją pozycję na rynku opon osobowych.

Zamknięcie Zakładu Opon Ciężarowych to nie jedyny tego typu krok Michelin. Pod koniec 2023 roku koncern poinformował o likwidacji dwóch fabryk w Niemczech, która nastąpi w 2025 roku.

Michelin, globalny gigant oponiarski, znany z imponujących rozmiarów i zaawansowanych technologii, zmuszony jest do restrukturyzacji. Firma, działająca w 170 krajach i zatrudniająca ponad 125 000 osób, mierzy się z wyzwaniami w Polsce.

Olsztyńska fabryka Michelin, otwarta w 2001 roku, szybko stała się największym pracodawcą na Warmii i Mazurach, zatrudniając obecnie ponad 5000 osób. Niestety, Zakład Opon Ciężarowych, będący częścią kompleksu, zostanie zlikwidowany. Opony ciężarowe będą nadal  produkowane w zakładach w Hiszpanii, Włoszech i Rumunii.  

„Michelin nie planuje zamknięcia swojej fabryki w Olsztynie. Firma rozpoczęła stopniowe zamknięcie Zakładu Opon Ciężarowych, jednego z siedmiu zakładów w olsztyńskiej fabryce, i proces ten zakończy się w grudniu 2024 roku” – wyjaśnia Aleksandra Majchrzak, Director, Corporate & Consumer PR, w komunikacie dementującym doniesienia prasowe.

Lokalne media sugerowały, że powodem tej trudnej decyzji są zbyt wysokie koszty produkcji. Okazuje się to jednak nieprawdą. 

„Decyzja o zamknięciu Zakładu Opon Ciężarowych w olsztyńskiej fabryce wynika wyłącznie z kontekstu rynkowego: fabryka Michelin w Olsztynie przechodzi transformację, aby lepiej odpowiadać na trendy i potrzeby rynku opon osobowych i ciężarowych” -  czytamy w komunikacie. 

Jak dowiadujemy się od  Michelin Polska SA, zmiana ta nie spowoduje jednak redukcji zatrudnienia. W Zakładzie Opon Ciężarowych pracuje 430 osób i każdy z pracowników likwidowanego zakładu otrzyma indywidualne wsparcie w rozwoju kariery na nowe stanowisko w fabryce. Firma nie przewiduje wypłaty odpraw, ponieważ nie będzie zwolnień. 

Michelin zapewnia, że zmiana profilu fabryki to inwestycja w jej przyszłość i pozwoli na rozwój nowych technologii i produktów. Firma chce w ten sposób wzmocnić swoją pozycję na rynku opon osobowych.

Zamknięcie Zakładu Opon Ciężarowych to nie jedyny tego typu krok Michelin. Pod koniec 2023 roku koncern poinformował o likwidacji dwóch fabryk w Niemczech, która nastąpi w 2025 roku.

Pieniądze to nie wszystko - PiS zdemoralizował Polaków
Pieniądze to nie wszystko - PiS zdemoralizował Polaków

QUIZ PRL. Tak pracowano w PRL

Pytanie 1 z 16
Dokończ znane powiedzenie z czasów PRL dotyczące pracy: „Czy się stoi, czy się leży….”
QUIZ PRL. Tak pracowano w Polsce Ludowej

QUIZ PRL. Tak pracowano w PRL

Pytanie 1 z 16
Dokończ znane powiedzenie z czasów PRL dotyczące pracy: „Czy się stoi, czy się leży….”
QUIZ PRL. Tak pracowano w Polsce Ludowej

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze