SKLEP ZAKUPY KLIENCI

i

Autor: Shutterstock

Na 63 tys. spożywczaków w Polsce tylko 7 tys. to polskie sklepy

2015-08-02 10:00

Na co dzień kupujemy w sklepach o sympatycznie brzmiących polskich nazwach Biedronka, Żabka czy Groszek i nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, że ich właścicielami są zagraniczne firmy. A tak jest w większości przypadków, bo na 63 058 sklepów spożywczych w Polsce zrzeszonych w sieci handlowe, jedynie 6970 to polskie placówki.

Choć wydaje się, że sklepy sieci Biedronka wręcz zalały Polskę, okazuje się, że w naszym kraju nie jest to wcale największa pod względem liczby lokali sieć. Na pierwszym miejscu z prawie 12,5 tys. sklepów jest portugalski Eurocash zrzeszający takie sklepy jak Groszek czy ABC. Na drugim miejscu są Żabki i Freshmarkety należące do międzynarodowego europejskiego funduszu. Tych lokali mamy w Polsce ok. 4 tys. Tyle samo ma polska grupa kapitałowa Specjał zrzeszająca Delikatesy Sezam oraz sieć Nasz Sklep – polska firma zajmuje więc drugie miejsce ex aequo z europejskim funduszem.

125 mld obrotu

Na dalszych miejscach pod względem ilości sklepów uplasowały się portugalski Lewiatan (ok. 3 tys. sklepów), portugalska Biedronka (pond 2,5 tys.), polski Rabat Detal (1 tys.), niemieckie Lidl i Kaufland (712), francuski Carrefour (702), polski Bać-Pol z siecią sklepów Słoneczko (534) i brytyjskie Tesco (455).

ZOBACZ TEŻ: Środowisko biznesowe murem za szefem Biedronki. „Powinien otrzymać order”

Zupełnie inaczej sytuacja wygląda, jeśli chodzi o obroty sklepów. Tu niekwestionowanym liderem jest Biedronka. Na drugim miejscu są Lidl i Kaufland, na podium załapał się też Eurocash. Dalej są Tesco, Carrefour, Lewiatan, Auchan, Specjał, Żabka i Polomarket. Wspólny roczny obrót wszystkich wymienionych sklepów daje rocznie, w przybliżeniu, ogromną kwotę 125 mld zł.

Źródło: money.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze