ELŻBIETA URBAŃCZYK

i

Autor: mat. prasowe

Nasza firma troszczy się o ludzi

2018-04-21 20:00

Wywiad z Elżbietą Urbańczyk, dyrektorem Działu Zarządzania Środowiskiem i Infrastrukturą Techniczną METRO PROPERTIES

Odpowiedzialność biznesowa to bardzo ważny element strategii METRO PROPERTIES.
O, tak. Strategia odpowiedzialnego biznesu jest fundamentem naszej dwudziestoletniej działalności w Polsce. Wpływa na kształtowanie kultury organizacyjnej naszej firmy. Opieramy ją na zaufaniu, odpowiedzialności i przejrzystości. Te zasady obejmują wszystkich partnerów.

Co to oznacza w praktyce?
Przywiązujemy ogromne znaczenie do prowadzenia działalności w zgodzie z regulacjami prawnymi i normami. Od przeszło 8 lat mamy wdrożoną politykę antykorupcyjną Compliance obejmującą 6 obszarów: oferowanie i wręczanie korzyści, żądanie i przyjmowanie korzyści, przestrzeganie Prawa ochrony konkurencji, wielokulturowość, równe szanse i tolerancja, czyli zakaz dyskryminacji. Nad prawidłowym przebiegiem wspomnianych procesów czuwa Compliance Oficer. Nasz kodeks postępowania tzw. Zasady Biznesowe METRO PROPERTIES stanowią integralną część umów. A to oznacza, że partner, z którym zawieramy umowę, również deklaruje, że będzie działać zgodnie z normami społecznymi, zamieszczonymi w naszych Zasadach Biznesowych.

Bardzo piękne zasady. To spytam o konkrety. Na przykład jakie szanse rozwoju mają w firmie kobiety?
Nasza firma zapewnia równe szanse rozwoju kariery wszystkim pracownikom, bez względu na płeć. Wśród zatrudnionych 43 proc. stanowią kobiety, a 57 proc. mężczyźni. Panie na stanowiskach menedżerskich to 40 proc. naszej kadry zarządzającej. Kobiety bardzo cenią sobie pracę w METRO PROPERTIES. Mogę to osobiście potwierdzić!

Czy METRO PROPERTIES przywiązuje dużą wagę do zaangażowania pracowników?
Tak, to dla nas bardzo ważne. Co roku, w ramach badania METRO VOICE, pytamy pracowników o opinię na tematy dotyczące środowiska pracy, stylu zarządzania i możliwości samorealizacji. Uczestniczą w nim wszyscy pracownicy i otwarcie dzielą się swoją opinią. Wyniki badań omawiane są z pracownikami. Postulaty, propozycje zgłoszone przez pracowników wdrażane są w życie. Nasi pracownicy co rok uczestniczą w ogólnopolskim projekcie „Szlachetnej Paczki" wspierając rodziny najuboższe. W roku 2017 wskaźnik zaangażowania naszych pracowników wyniósł 76 proc.! To bardzo wysoki wynik. Dla porównania podam, że wskaźnik zaangażowania dla światowego Benchmarku branży sprzedaży wynosi 60 proc.

Ważnym elementem strategii METRO PROPERTIES jest również ekologia.
Tak, w strategię biznesową naszej firmy wpisane są cele zrównoważonego rozwoju SDG's. Ekologia jest dla nas bardzo ważna. Obowiązująca w naszej firmie polityka ekologiczna zapewnia, że nasze działania są zgodne z wymogami prawa szeroko pojętej ochrony środowiska: chronią zasoby środowiska naturalnego i racjonalnie wykorzystują materiały i surowce.

Jak chronicie środowisko naturalne?
Na lata 2015 – 2019 przyjęliśmy długoterminowe cele zmniejszające negatywny wpływ naszej działalności na środowisko. Chodzi chociażby o ilość odpadów kierowanych na składowiska. Mamy na tym polu spore osiągnięcia. Od kilku lat odzysk odpadów utrzymujemy na bardzo wysokim ponad 70-proc. poziomie. Przeprowadziliśmy modernizację oświetlenia mającą na celu zmniejszenie zużycia energii. W wyniku tych działań w 2017 r. wygraliśmy przetarg organizowany przez prezesa Urzędu Regulacji Energetyki i uzyskaliśmy Świadectwa efektywności energetycznej tzw. „Białe certyfikaty" potwierdzające uzyskane oszczędności. Zmniejszamy także zużycie wody. W firmie nie używamy samochodów charakteryzujących się wysoką emisją spalin i CO2, a więc minimalizujemy ich negatywny wpływ na środowisko naturalne.

Wasze budynki są bardzo przyjazne ludziom. Otrzymują prestiżowe certyfikaty.
Od 2012 r. centra handlowe M1 poddawane są kompleksowej ocenie w kategoriach „Asset" i „Building management", a uzyskiwane certyfikaty Breeam in-use świadczą o wysokiej efektywności organizacyjnej i zaangażowaniu naszych pracowników. W kategorii „Asset" wszystkie centra uzyskały ocenę „excellent", pomimo, że obiekty zostały zbudowane w latach 90. XX w. W kategorii „Building management" siedem z dziewięciu obiektów uzyskało ocenę „excellent", a dwa centra, M1 Kraków i M1 Poznań, uzyskały najwyższą możliwą ocenę „outstanding". Jest to nasz wielki sukces, z którego jesteśmy bardzo dumni.

METRO PROPERTIES jest spółką serwisową międzynarodowego koncernu METRO zarządzającego przeszło 840 obiektami w 30 krajach. W Polsce jest to m.in. 9 Centrów Handlowych M1, cztery parki handlowe i jeden obiekt biurowy. Firmie zaufało ponad 800 najemców, a w ciągu roku zarządzane przez nich obiekty odwiedza przeszło 60 milionów klientów.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze