Jeśli jesteś przedsiębiorcą i masz wielkie ambicje – wykraczające poza granice Polski – ten konkurs jest dla ciebie! Jego celem jest sfinansowanie kosztów wprowadzenia na nowe rynki zagraniczne produktów lub usług. Wnioski do ostatniej tury konkursu należy składać od 4 sierpnia do 7 września br.
Warunki uczestnictwa w konkursie
W ramach konkursu „Internacjonalizacja MŚP” masz szansę otrzymać dofinansowanie, jeśli:
- zarządzasz mikro, małym lub średnim przedsiębiorstwem,
- posiadasz m.in. jeden produkt lub usługę o potencjale do rozwoju na co najmniej jednym nowym rynku zagranicznym
- siedziba lub oddział twojej firmy mieści się w województwie warmińsko-mazurskim, podlaskim, świętokrzyskim, lubelskim lub podkarpackim.
Wysokość dofinansowania – na co je przeznaczyć
W puli konkursu znajduje się aż 50 mln zł z funduszy unijnych w ramach programu Polska Wschodnia! Wsparcie finansowe zwycięskiej firmy może wygenerować oszczędności nawet do 85 proc. wartości projektu. Środki należy przeznaczyć na rozszerzenie działalności za granicą. Mogą to być koszty usług doradczych, udziału w targach międzynarodowych, wystawach i misjach gospodarczych. Dofinansowanie może też pokryć koszty nabycia środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych.
– Maksymalna kwota dofinansowania projektu to 550 tys. zł w przypadku, gdy MŚP wybierze rynek z Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub Szwajcarii. Ci, którzy zdecydują się na co najmniej jeden rynek docelowy internacjonalizacji spoza tych regionów, mogą liczyć nawet na 800 tys. zł – mówi Arkadiusz Dewódzki, dyrektor Departamentu Internacjonalizacji Przedsiębiorstw w PARP.
Udogodnienia w czasie pandemii
Pandemia mocno uderzyła w przedsiębiorców. W związku z dynamicznie zmieniającą się sytuacją teraz wnioskodawcy mogą liczyć na udogodnienia. To nie tylko wydłużenie terminów dostarczenia wyjaśnień, poprawy wniosku przez beneficjenta, ale też nowe możliwości dla projektów rozliczanych na podstawie kosztów rzeczywistych. Nawet jeśli targi lub szkolenie zostaną odwołane, to zostaną uznane za „kwalifikowalne” ze względu na poniesione koszty (rezerwacji miejsca wystawowego, reklamy, podróży czy udziału w szkoleniu, które się nie odbyło).
Zgłoś się do konkursu i zwiększ rozpoznawalność swojej marki za granicą! Więcej informacji na stronie: https://www.parp.gov.pl