Powinniśmy zachować szczególną ostrożność, gdy bez uprzedniego powiadomienia pojawia się na naszym progu akwizytor i proponuje skorzystanie ze szczególnej, promocyjnej oferty. Może to być oszust! Naciągacze często podają się za reprezentantów dotychczasowego sprzedawcy prądu – sprawdzonej firmy energetycznej. Przekonują, że z powodu aktualizacji danych lub końca okresu rozliczeniowego konieczne jest podpisanie nowej umowy, by dalej korzystać z dotychczasowych usług. Innym sposobem jest podsuwanie nam do wypełnienia i podpisania ankiety, która w efekcie okazuje się zobowiązaniem. Dlatego nie należy niczego podpisywać, dopóki w spokoju nie poznamy każdego zapisu dokumentu.
Nie wierzmy na słowo
Zazwyczaj sprzedawcy energii o ewentualnych zmianach w umowie powiadamiają swoich klientów pisemnie z odpowiednim wyprzedzeniem. Jeśli nawet tak się nie stało, zawsze możemy zadzwonić na infolinię i zapytać, czy firma przeprowadza obecnie taką weryfikację umów. Koniecznie poprośmy fałszywego przedstawiciela o okazanie dokumentu tożsamości oraz imiennego identyfikatora ze zdjęciem i logo firmy.
W przypadku innogy tożsamość przedstawiciela handlowego można sprawdzić, dzwoniąc pod numer infolinii (22) 821 46 46 i w menu wybierając cyfrę 5 lub odwiedzając dowolny Salon firmowy.