Z najnowszego raportu „Jakość Obsługi w Polsce” przygotowanego przez Polski Program Jakości Obsługi wynika, że najwyżej poziom obsługi oceniają mieszkańcy Szczecina i Krakowa, najniższe wyniki zanotowano w Łodzi i Lublinie.
Od wielu lat utrzymuje się trend, że najlepiej oceniamy branże, które związane są z rozrywką, przyjemnościami oraz samorozwojem. Salony urody i perfumerie uzyskały wskaźnik jakości obsługi bliski 83 proc., a w pierwszej trójce, oprócz internetowych sklepów (wskaźnik 81,2 proc.), znalazły się także szkoły i kursy (82,3 proc.). Konsumenci dobrze oceniają również usługi motoryzacyjne oraz te związane ze zdrowiem i medycyną – każda branża ze wskaźnikiem powyżej 80 proc.
Najlepiej ocenianym aspektem wpływającym na postrzeganie jakości obsługi jest wygląd placówek (77,9 proc.). Jest to obszar, w którym zmiany są dla managerów najłatwiejsze do wdrożenia. Konsumenci równie pozytywnie oceniają wiedzę i kompetencje personelu.
Czytaj również: Najwięcej Polaków robi zakupy w sobotę i niedzielę
Najgorzej ocenianymi aspektami jakości obsługi pozostaje czas i organizacja obsługi (73,7 proc.) oraz zachowanie personelu (75,2 proc.). Narzekamy na zbyt długi czas oczekiwania na obsługę, sposób rozwiązywania przez personel pojawiających się spontanicznie problemów oraz wydłużające się kolejki.
Polski Program Jakość Obsługi zbiera opinie konsumentów przez 365 dni za pośrednictwem portalu jakoscobslugi.pl oraz aplikacji mobilnej Premia360. Tegoroczna edycja trwała od 1.12 2014 do 30.11 2015, w tym czasie zebranych zostało 139 069 opinii z całego kraju.
Źródło: dlahandlu.pl