Ceny prądu w Polsce rosną, ale jest sposób, by w naszych portfelach zostało więcej pieniędzy. Jak informuje ministerstwo cyfryzacji, to program „Mój prąd”, czyli prawdopodobnie największy w Europie program dedykowany finansowaniu mikroinstalacji fotowoltaicznych (PV) dla osób fizycznych. Rząd w ten sposób przeznaczy miliard złotych na rozwój przydomowych źródeł energii odnawialnej (np. niewielkiej elektrowni słonecznej).
PRZECZYTAJ TAKŻE: Potężny wyciek danych osobowych! Szykuje się rekordowa kara w ramach RODO?
- Aby online złożyć wniosek o dofinansowanie potrzebujemy jedynie profilu zaufanego lub e-dowodu Załatwienie tej sprawy zajmuje tylko kilka minut – tłumaczy minister cyfryzacji Marek Zagórski. - Zainteresowanie naszą e-usługą pokazuje, że wiele osób na nią czekało. W pierwszym naborze skorzystało z tej możliwości kilka tysięcy osób – dodaje szef MC.
Jak wyjaśnia resort, przede wszystkim musimy przygotować kilka dokumentów w wersji elektronicznej. Być płacić niższe rachunki za prąd będą nam potrzebne:
- kopia faktury za dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej. Kopia faktury powinna być opatrzona adnotacją „Zgłoszono do Programu priorytetowego Mój Prąd”
- dowód zapłaty faktury/oświadczenie o dokonanej wpłacie
- zaświadczenie Operatora Sieci Dystrybucyjnej potwierdzające montaż licznika wraz z numerem Punktu Poboru Mocy, w którym go zainstalowano
- oświadczenie o samodzielnym montażu instalacji (tylko w przypadku gdy instalacja jest montowana samodzielnie, przy założeniu posiadania niezbędnych kwalifikacji)
ZOBACZ TAKŻE: Śmiertelny wirus z Chin! Uważaj na takie zakupy
Następnie musimy wejść na portal GOV.pl, zalogować się do Mój GOV i wybrać opcję „Skorzystaj z programu Mój prąd”. Kolejnymi krokami będą:
- Kliknij przycisk Złóż wniosek o dofinansowanie
- Zaloguj się (profilem zaufanym lub jeśli masz – e-dowodem)
- Wypełnij wniosek, uzupełnij dane kontaktowe. Upewnij się, że w swoim wniosku podałeś poprawny e-mail. To na ten adres otrzymasz potwierdzenie podjętej decyzji
- Dołącz wymagane załączniki
- Sprawdź i podpisz wniosek elektronicznie (profilem zaufanym lub jeśli masz – e-dowodem)
- Wyślij dokumenty: wniosek z załącznikami
- Potwierdzenie złożenia wniosku otrzymasz na swoją skrzynkę ePUAP na panelu Mój GOV i na podany we wniosku adres e-mail