Wyłączenia prądu

i

Autor: Pixabay W Bydgoszczy zabraknie prądu! Sprawdź na jakich ulicach Enea go wyłączy

Niższe rachunki za prąd. Ruszył program „Mój prąd”. Jak złożyć wniosek?

2020-01-28 7:31

Jak zmniejszyć rachunki za prąd? Sposobem na to ma być rządowy program „Mój prąd”, który właśnie wystartował. Ministerstwo cyfryzacji informuje, że jest to wsparcie dla osób fizycznych, na które rząd przeznaczy miliard złotych. Zobacz, jak złożyć wniosek i płacić niższe rachunki za prąd.

Ceny prądu w Polsce rosną, ale jest sposób, by w naszych portfelach zostało więcej pieniędzy. Jak informuje ministerstwo cyfryzacji, to program „Mój prąd”, czyli prawdopodobnie największy w Europie program dedykowany finansowaniu mikroinstalacji fotowoltaicznych (PV) dla osób fizycznych. Rząd w ten sposób przeznaczy miliard złotych na rozwój przydomowych źródeł energii odnawialnej (np. niewielkiej elektrowni słonecznej).

PRZECZYTAJ TAKŻE: Potężny wyciek danych osobowych! Szykuje się rekordowa kara w ramach RODO?

- Aby online złożyć wniosek o dofinansowanie potrzebujemy jedynie profilu zaufanego lub e-dowodu Załatwienie tej sprawy zajmuje tylko kilka minut – tłumaczy minister cyfryzacji Marek Zagórski. - Zainteresowanie naszą e-usługą pokazuje, że wiele osób na nią czekało. W pierwszym naborze skorzystało z tej możliwości kilka tysięcy osób – dodaje szef MC.

Jak wyjaśnia resort, przede wszystkim musimy przygotować kilka dokumentów w wersji elektronicznej. Być płacić niższe rachunki za prąd będą nam potrzebne:

  • kopia faktury za dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej. Kopia faktury powinna być opatrzona adnotacją „Zgłoszono do Programu priorytetowego Mój Prąd”
  • dowód zapłaty faktury/oświadczenie o dokonanej wpłacie
  • zaświadczenie Operatora Sieci Dystrybucyjnej potwierdzające montaż licznika wraz z numerem Punktu Poboru Mocy, w którym go zainstalowano
  • oświadczenie o samodzielnym montażu instalacji (tylko w przypadku gdy instalacja jest montowana samodzielnie, przy założeniu posiadania niezbędnych kwalifikacji)

ZOBACZ TAKŻE: Śmiertelny wirus z Chin! Uważaj na takie zakupy

Następnie musimy wejść na portal GOV.pl, zalogować się do Mój GOV i wybrać opcję „Skorzystaj z programu Mój prąd”. Kolejnymi krokami będą:

  • Kliknij przycisk Złóż wniosek o dofinansowanie
  • Zaloguj się (profilem zaufanym lub jeśli masz – e-dowodem)
  • Wypełnij wniosek, uzupełnij dane kontaktowe. Upewnij się, że w swoim wniosku podałeś poprawny e-mail. To na ten adres otrzymasz potwierdzenie podjętej decyzji
  • Dołącz wymagane załączniki
  • Sprawdź i podpisz wniosek elektronicznie (profilem zaufanym lub jeśli masz – e-dowodem)
  • Wyślij dokumenty: wniosek z załącznikami
  • Potwierdzenie złożenia wniosku otrzymasz na swoją skrzynkę ePUAP na panelu Mój GOV i na podany we wniosku adres e-mail

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze