Jedna z najważniejszych tras transportu liniowego GLS - między centralną sortownią operatora w Polsce a głównym hubem przeładunkowym firmy w Niemczech - jest obsługiwana przez cztery nowe pojazdy. Każdy samochód codziennie pokonuje łącznie ok. 1742 km.
ZOBACZ TEŻ: Wyrok ws. frankowiczów! To oni najwięcej zyskają na decyzji TSUE
Firma kurierska podkreśla, że samochody ciężarowe napędzane wyłącznie skroplonym gazem ziemnym (LNG) to pierwsze pojazdy tego rodzaju w barwach GLS Poland.
– Cieszymy się, że flota samochodów jeżdżących dla naszej firmy wzbogaciła się o nowoczesne pojazdy korzystające z paliwa przyjaznego dla środowiska. To krok milowy w rozwoju transportu przyszłości. Tym istotniejszy, że dotyczy ciężkich pojazdów obsługujących dalekie trasy – mówi Andrzej Wasielewski, Director Central Operations, GLS Poland.
Technologia ekologiczna i sprawdzona
Producent informuje, że użytkowane IVECO Stralis NP 460 to pierwsze w Polsce podwozia ciężarowe z wymiennymi kontenerami BDF, które są zasilane wyłącznie gazem ziemnym. Pojazdy LNG zużywają nawet o 15 proc. paliwa mniej w porównaniu z podobnymi samochodami ciężarowymi z silnikami Diesla. Pod uwagę weźmy, że gaz LNG jest o wiele tańszy w większości krajów Europy niż olej napędowy.
Najważniejsze są jednak korzyści dla środowiska. Pojazd emituje aż o 99 proc. mniej cząstek stałych oraz o 60 proc. mniej tlenków azotu w porównaniu z limitami określonymi w normie Euro VI.
– Gaz ziemny jest najlepszym alternatywnym paliwem od czasu, gdy olej napędowy wygrał z benzyną. Silnik korzystający z gazu LNG to sprawdzona technologia, zapewniająca ograniczenie zużycia paliwa, kosztów eksploatacji oraz emisji zanieczyszczeń. Stralis NP 460 dobrze odpowiada na potrzeby nowoczesnego transportu, w którym rozwiązania ekologiczne już zaczynają odgrywać pierwszoplanową rolę. Dodatkowo, konstrukcja auta zapewnia również bardzo wysoki komfort pracy dla kierowcy, w tym minimalny poziom hałasu oraz wibracji w kabinie – mówi Jacek Nowakowski, Gas Business Development Manager, IVECO.
IVECO Stralis NP 460 może przejechać na jednym tankowaniu nawet do 1600 km, a to za sprawą wyposażenia w dwa zbiorniki kriogeniczne na gaz. Z kolei silnik maszyny ma moc 460 KM.
– Stralis NP to pierwszy w historii samochód ciężarowy zasilany gazem oferujący moc, zasięg, komfort jazdy i dynamikę na miarę standardów obowiązujących w przewozach międzynarodowych – dodaje Jacek Nowakowski.
Funkcjonalność pojazdów jeżdżących w barwach GLS podnosi fakt, że zostały wyposażone w podwozia z wymiennymi kontenerami BDF. Są to pierwsze w Polsce samochody ciężarowe z tego typu rozwiązaniem.
Strategia na przyszłość
Firma GLS od lat konsekwentnie realizuje strategię Think Green.
– Wdrażamy rozwiązania ekologiczne i mocno wspieramy w tym również naszych partnerów. Dbałość o środowisko jest integralnym elementem działalności GLS, na stałe wpisanym w filozofię naszej firmy. Pokazuje to strategia Think Green, którą konsekwentnie realizujemy i rozwijamy od ponad 10 lat – podkreśla Andrzej Wasielewski.
Co więcej, firma zachęca swoich kurierów do ekologicznej jazdy, a wspiera ich w tym specjalna aplikacja kurierska wyszukująca optymalną w danym dniu trasę. GLS przywiązuje też dużą wagę do rozwoju nisko- lub zeroemisyjnych środków transportu. W przypadku dostaw na tzw. ostatniej mili, w różnych miastach Europy, operator testuje i krok po kroku wdraża różnego rodzaju pojazdy alternatywne, w tym rowery towarowe.
SPRAWDŹ TAKŻE: Będzie walka w Lidlu? Popularne torebki znowu w sprzedaży [ZDJĘCIA]
Źródło: materiały prasowe