Nowy trend z selfie na kawie. Czym jest selfieccino?

2017-12-21 13:39

Na całym świecie nie ma już chyba osoby, która nie wie, czym jest „selfie" lub która choć raz nie zrobiła zdjęcia samemu sobie. Rewolucja nadeszła kilka lat temu i opanowała media społecznościowe, zalewając je falą zdjęć osób, które wrzucają swoje autoportrety: na wakacjach, w pracy, z przyjaciółmi, w kuchni, na zakupach... Jednak jedna z kawiarni w Londynie poszła o krok dalej: można się tam napić kawy z własnym „selfie".

Kawa w domu

i

Autor: thinkstockphotos.com/ Archiwum prywatne

Autoportret wykonany „z ręki", do lustra lub z trzymanego w ręku kijka na aparat już wkrótce może odejść do lamusa. Jedna z kawiarni w Londynie podeszła bowiem do zdjęcia samego siebie jak do sztuki i przeniosła je na... kawę. Klienci mogą zamówić sobie „selfieccino", to jest cappuccino z portretem osoby zamawiającej kawę na mlecznej piance.

Lokal o nazwie The Tea Terrace znajduje się przy Oxford Street w centrum Londynu. Do tej pory wykonano tam już ponad 400 kaw z selfie, a wyjątkowy napój kosztuje ok. 6 funtów, to jest niecałe 30 złotych.

Jak bariści wykonują tę niezwykłą kawę? Klient za pośrednictem aplikacji przesyła swoje zdjęcie, które ma pojawić się na kawie. Do wyboru jest gorąca czekolada lub cappuccino. Obraz jest przesyłany do maszyny „Cino", gdzie na piance jest skanowany przy pomocy barwników spożywczych. Trwa to ok. 4 minut.

Przeczytaj także: Rynek kawy w Polsce wart jest ponad 5 mld zł [GALERIA]

Właściciele restauracji podkreślają, że pomysł pojawił się w ich głowach, ponieważ zauważyli rosnącą rolę mediów społecznościowych w życiu ludzi. Według nich chodzi już nie tylko o serwowanie jedzenia i miłą obsługę, ale o podawanie takich dań i produktów, by mogły dobrze wyglądać na zdjęciu na Facebooku lub Instagramie.

Polecamy: Nie kupisz kawy z kobiecym mlekiem. To prowokacja w ramach kampanii społecznej

Źródło: /Reuters /Wprost.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki